Praclík predstaví Bratislave koncept samoobslužných pekární. Takto to tam vyzerá

Jadrom je samooblužný pult s pečivom a sendvičmi.

V sieti pekární Praclík nájdete chladiaci regál s nápojmi, mliečnymi výrobkami či malým sortimentom šalátov, samoobslužnú stanicu s kávovými nápojmi, pult s cukrovinkami a kusovým ovocím, ale najmä veľký samoobslužný regál s ponukou plnených sendvičov a sladkého pečiva. Obslúžite sa sami – najprv si zoberiete tácku, vyberiete si, čo treba, zaplatíte a na záver si všetko môžete sami zabaliť, prípadne zjesť v predajni.

Na prevádzke sú dve pracovníčky, podľa potreby predstavujú zákazníkom koncept, pripravujú sendviče alebo blokujú tovar.

Na stenách sú displeje s akciami – kombinácie sendviču, sladkosti a jedla na obed či desiatu bývajú v zahraničí silné.

Sortiment je zatiaľ široký najmä v obložených sendvičoch a bagetách (menšie za 1,39 €, väčšie aj 2,99 €), zvyšok je pomerne úzky: sladké je najmä o dopekanom lístkovom pečive a základnom sortimente donutov a mafinov, zo šalátov bol jeden alebo dva druhy. Zákazníkom personál hovoril o skorom rozširovaní. Kávové nápoje sú rozdelené na tie, ktoré si môžete odniesť v malom (1 €) a veľkom papierovom pohári (1,5 €).

Peter Seidner, bývalý manažér Billy alebo zakladateľ pôvodnej Mojej Samošky, tak prináša do Bratislavy nový koncept samooslužných pekární. Kopíruje ním celoeurópsku, pôvodne nemeckú franchisingovú sieť Backwerk.

Pri pokladni je aj sortiment cukroviniek a kusového ovocia.

Prvá predajňa na Krížnej je neútulná, dizajn robený akoby na kolene. V strede je niekoľko exteriérových reklamných stolov Pepsi prekryté bielymi obrusmi, prvky vizuálnej identity sú banálne a málo viditeľné. Exteriérové polepy vonku zobrazujú generický koberec z ikoniek kávy a pečiva s nápisom “coffee” a “laté”.

Prvá prevádzka Praclíka pôsobí najmä ako test konceptu. Nakoniec aj Backwerk sa k svojej modernej identite, cieliacej skôr na mladých, vypracoval postupne.

Dve ďalšie potvrdené lokality sú Obchodná (bývalá Slovenská sporiteľňa) a Rajská (oproti zastávke trolejbusov). Sietí pekární je v Bratislave čoraz viac, takmer dekádu systematicky expanduje Naglreiter, najmä nákupné centrá rieši v licencii rakúsky Anker, otvára aj slovinský Starý mlyn či český Crocus.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s