Mohol to byť skvost, zatiaľ je to fail. Zrekonštrovali hotel Bristol v Banskej Štiavnici

Zdroj: Web Hotela Bristol
Zdroj: Web Hotela Bristol

Banská Štiavnica je jednou obrovskou, pomaly sa napĺňajúcou príležitosťou pre turizmus. Rekonštruujú sa budovy, pribúdajú atrakcie, podniky nadväzujúce na špecifický šarm, miestne úrady pravidelne ohlasujú rekordnú návštevnosť a hlásia, že turisti tu namiesto pár hodín trávia niekoľko dní. Preto je správny čas, že v meste otvoril druhý plnohodnotný hotel.

Bristol patril roky medzi budovy, ktoré prispievali k smutnému vzhľadu centra. Hotel zažil najlepšie obdobie pred komunizmom, v 90. rokoch už fungoval len ako penzión. Budovu oproti vyvýšenému trotuáru s kaviarňami tvorilo len zachovalé priečelie s nápisom, za ním boli prázdne, schátrané priestory. Teraz prečelie žiari novotou, po dvojmesačnej rekonštrukcii na konci roku 2015 sa za ňou objavil malý, 20 izbový hotel s veľkou kaviarňou a reštauráciou na prízemí. Bristol je späť.

Majiteľ budovy, bratislavská akciová spoločnosť Inforama, podľa webu prenajíma kancelárske a zdravotnícke priestory a prevádzkuje lekáreň. Po vybavení dotácie na rekonštrukciu budovy (60 % z celkovo 330 tisíc eur cez eurofondy v správe Ministerstva hospodárstva) sa stala aj operátorom hotela. Vzorom by teda nebola.

Genius loci Banskej Štiavnice…
Kaviareň na prízemí je zrekonštruovaná pekne, hoci fajčiarsky skleník ako lákadlo z ulice sa nám nezdá dobrá voľba. Majiteľ tiež akoby nepochopil, na čom väčšina miestnych podnikov stavia – snažia sa vyzdvihnúť miestny genius loci. Kaviareň hotela Bristol je na oboch podchodiach obvešaná nápismi ako Bon Apetite, Have a break, Good Times, No parking a na záchode dlaždice s nápisom Paris… Pritom ak si nejaké miesto nemusí nakupovať atmosféru cez lacné kópie starých emailových nástenných reklám, je to historický hotel v Banskej Štiavnici.

Hoci sme v hoteli nespali, pravdupovediac, po prezeretí rezervačných portálov by nás to ani nelákalo. Z ulice je na historických dverách nalepené “Ubytovanie – informujte sa v reštaurácii”, to sú spôsoby ako z malého penziónu. Mladá čašníčka, ktorá mala na starosti 80 stoličiek kaviarne a reštaurácie, je tu aj recepčnou hotela.

Oficiálne promo fotografie Hotela Bristol.
Na webe síce nájdete aj pekné fotografie a posteľná blielizeň síce má výšivky s logom, ale fotky izieb vyzerajú lacne: žiadne koberce, káble visiace zo stien, pokrčené prikrývky, žiadne vybavenie, gýčové obrazy. Na fotografiách (často zjavne snímaných mobilom) na webe alebo Booking.com chýba vybavenie, ktoré by znamenali aspoň 2-hviezdičkový štandard. Ako je hotel klasifikovaný, nezvereňuje. Možno aj preto sa na Facebooku zmätočne volá Hotel penzión Bristol.

V žiadosti o eurodotácie Inforama sľubovala “vytvorenie gastronomického zariadenia orientovaného na molekulárnu gastronómiu, ktorá ktorá zisťuje a objasňuje chemické deje, skrývajúce sa za transformáciou ingrediencií počas prípravy jedla”… čiže niečo, čo by v Banskej Štiavnici veľmi rýchlo skrachovalo, a jednoduché googlenie odhalí, že je to formulácia ukradnutá z webu. Preto je celkom dobre, že v skutočnosti sa podľa webu “zameriava na klasickú gastronómiu, s ponukou domácich a zahraničných jedál.” Mimochodom, kuchyňu tu ľudia chvália, aspoň niečo.

Horšie už je, že hoci v zmluve o dotácii s ministerstvom mal byť do konca roka 2015 dokončený aj welness (bol by to prvý hotel s welnessom v meste) a podzemná vináreň. Dokončené možno sú, ale v prevádzke nie. Namiesto toho sa na webe sľubuje “mučiareň”.

Zatiaľ je Bristol namiesto poriadneho hotela pre slovenský turistický skvost len ďalší z nespočetných štiavnickych penziónov, so zle manažovanou kaviarňou a s premrhanou príležitosťou zachytiť genius loci. Moderný hotelový biznis, zvlášť v historických budovách, je o tom, že zákazník sa stáva súčasťou jej príbehu. V tomto prípade si môže na webe prečítať technický referát o dispozíciách budovy s niekoľkými preklepmi. Nájdete v ňom napríklad, že “v súčasnosti je objekt využívaný ako penzión, v parteri sú umiestnené obchodné prevádzky”, čo je stav možno spred dekády, čiže zrejme ide o nejaký skopírovaný text.

K hotelu nenájdete smerovky, neexistuje v podstate jediná zmienka v miestnych alebo akýchkoľvek médiách, alebo snaha zapojiť do asociácie Historických hotelov Slovenska. Jediné, čo hotel urobil pre promo, je úplny základ: zaplatil si webstránku, založil Facebook a vyplnil profil na rezervačných portáloch.

Budova musela byť v skutočnosti v celkom dobrom stave, zrejme po takmer dokončenej, keďže celý projekt aj so zariadením vyšiel len na smiešnych 330 tisíc. A to je to najdôležitejšie: budova je zachránená. Štiavnici prajeme, že do vybavenia hotela sa ešte investuje a súčasný manažment vystrieda niekto, kto vie, čo robí.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s