Súťaže na Facebooku pre firmy – ako ich určite nerobiť a prečo

Ajajaj, ďalšia značka, ktorá porušuje pravidlá Facebooku, písali sme na Facebooku ku kampani obuvnej značky spoločnosti EXIsport – Reshoes. Bolo sa treba odfotiť pred ich reklamou, fotku pridať na nástenku a päť najlepších fotiek malo vyhrať peňažné poukážky. Pravá DYI Facebook marketing!

Kampaň spoločnosti Reshoes na MHD zastávkach

Facebook pred rokmi zakázal používať akékoľvek svoje súčasti na súťaže tretích strán, čím sa chce zrejme v komplikovanom globálnom prostredí vyhnúť žalobám. Už aj menšie spoločnosti tak vedia, že ak súťaž, tak jedine vyzvať ľudí zaslať e-mail, použiť vnorený formulár (napríklad Google Docs) alebo dať si naprogramovať aplikáciu, ak to už myslí firma skutočne vážne. Známe sú množstvá prípadov, kedy Facebook na základe automatizovaných detekčných procesov bez slova zrušil fanúšikovské stránky firmám hoc aj s tisíckami fanúšikov. Výstraha má okrem dôrazu na dodržiavanie pravidiel aj ďalší rozmer – neprofesionálnym marketingom firmy môžu prísť na Facebooku o všetko. A nenávratne.

K téme sa rozpútala u nás hodnotná debata, ktorú chceme zachovať pre ďalšie firmy, ktoré sa budú pokúšať o marketing na Facebooku.  Preto prinášame jej plné znenie.

Lukáš Origy Ružinský aké pravidlá ?

Michal Varga existuju urcite pravidla, co sa sutazi tyka. porusuju ich ale aj giganti ako IKEA, takze neriesim :D

Michael Smith Dragan to nie je nic nove. Ak sa nemylim patria pod exisport – a ich siet porusuje pravidla neustale. Ako exitravel, exisport a aj Reshoes :D nic nove pri amateroch :)

Michal Varga este raz – nikto si nepamata na sutaz kde sa ludia tagovali na fotkach ikei? to bolo medzinarodne. podobne fotkovu sutaz mal aj newyorker :) nehovorim, ze exi nie su amateri, nepoznam ich marketing dost na to aby som sudil, ale robia to aj velke firmy… :)

Michael Smith Dragan Michal – to ze to robia ine firmy znamena, ze to teraz moze robit kazdy?

Michal Varga to urcite nie. len tie pravidla dodrzuje malokto. to je podobne, ako zakaz sexu pre manzelstvom v arizone, alebo zakaz sex shopov v nebraske. zakony existuju, lenze su hlupe a nik ich nedodrziava :)

Michael Smith Dragan Ako malokto? Uz aj na SR/CR je dost firiem, ktore pravidla dodrziavaju. To ze v ich marketing je neschopny vymysliet nejaku dobru aps je ich chyba. A potom volia najvacsiu hovadinu a to odfot sa a posli nam to a bla bla bla.
A na pravidlach FB nevidim nic zle. Su podla mna dost opodstatne. Navyse ked ides robit sutaz tak by si i mal aspon precitat pravidla a potom sa ich drzat a nerobit podobne sutaze, ktore su uplne mimo pravidiel.

Jord Nikov Michal KEA svojou kampanou neporusila ziadne pravidla ich kampan bol len signálom nato aby facebook zacal riesit tieto kampane a vytvorili to čomu sa dnes hovori Promotional guidelines a ano robia to aj velke firmy a preto nato doplatili aj u nas aj cechách taky giganty ako je Datart ci KIA

Michal Varga  Ak by som niekomu riesil fb kampan, radsej by som isiel vzdy vramci oficialnych pravidiel a osnov, radsej sam seba a znacku chranim… Suhlasim so vsetkym, z tvojho minuleho prispevku.

Kazdopadne to nic nemani na tom, ze niektore pravidla su jednoducho hlupe a boli vytvorene, ked mal FB 10 fan pages a vedeli si ich sledovat. Teraz ich nemaju sancu nutit niekoho dodrziavat, je to nezvladnutlne a tak tie pravidla existuju len na oko a aj preto ich nik neriesi…

Michael Smith Dragan Michal je to hovadina. Tie pravidla sa takmer minimalne raz za rok aktualizuju, takze argument ze boli vytvorene ked mal FB 10 pages je poriadne pritiahnuty za vlasy. To ze pravidla niekto neriesi – opat mylna informacia, ako pisal Jord vyssie doplatili na to uz Datart, Kia a mnozstvo dalsich. Nebudem tu pisat cisla ale uz tu bolo dost pripadov ze FB blokol nejaku aps a bolo potrebne ju upravit.

Martin Palšovič Michal, Ikea mala tu kampan v roku 2009, kedy sa Facebooku ani nechyrovalo o takych guidelines ako dnes. Vobec, silno pochybujem, ze vtedy islo o porusenie pravidiel.

Toto je len lenivost kompetentnych ludi a ak tvrdis, ze to nikto nedodrziava, tak si zober Jordom menovane znacky, ktore na to doplatili.

Ani jedno z pravidiel FB nepovazujem za hlupe, podla mna su uplne logicke vzhladom na to, ze aj FB je podnikatelsky subjekt a chce sam seba chranit.

Roman Pinke to by zaujímalo aj mňa, že o aké pravidlá ide?

Jord Nikov Čudoval by si sa kolko app bolo zrušených fb a to mali len pár stoviek userov. Facebook ma velmi pekne sprocesovane tieto veci staci ze pár ludi da report pripadne sa vo velkom začnu vymazávať gereovane posty a už ide app dole podobne je to aj s takouto kampanou akonahle sa vygeneruje velky taffic na fanpage hned ich to alertuje a riesia to (velky ale rozumej velky nie par sto ludi)

Michal Varga To je pravda, len to jednoducho nevychytaju vsetko tak sa tym ludia velmi netrapia. Alebo sa tym netrapia marketeri exisportu. A tak sme sa dostali k tomu, ze su vlastne amateri, co si povedal uz na zaciatku a vlastne si mal cely cas pravdu :)

Michael Smith Dragan Michal tym sme sa dostali k tomuto:

1. Pravidla su tu na to, aby sa FB ochranil pred pripadnymi spormi na sudoch atd. Preto su tam obmedzenia a ak chces sutaz tak si to ries v externej aplikacii bez pouzitia nativnych funkcii FB (FB sa zbavuju zodpovednosti co je logicke)

2. To ze nie su verejne zname priklady toho, ze boli zrusene aps proti pravidlam neznamena ze neexistuju. imho si myslim, ze kazda agentura na SR uz ma s tym skusenost. Ak nie kazda, tak kazda druha.

3. Nerespektovanie znamena, ze marketeri vo firme si myslia, ze su majstri sveta a mozu si robit co len chcu.

4. navyse podobne sutaze ti imho akurat tak prinesu na page kopu falosnych profilov, ktori ti nakoniec viac uskodia ako urobia dobrotu :)

Michael Smith Dragan Roman tu mas dva clanky ktore ti hadam pomozu:
http://blog.triad.sk/online-marketing/facebook-aplikacie-podla-pravidiel
http://midra.sk/facebook/najcastejsie-prehresky-v-sutaziach-na-facebook-u

Milan Steskal Poviem to takto. Ta IKEA kampan bola megauspesna a vtedy nebola proti pravidlam. Odvtedy Facebook pracuje na pravidlach a velmi si dava zalezat (aj ked sa nam niektore mozu zdat pritiahnute za vlasy). Tie pravidla sa aktualizuju niekolkokrat do roka. Jediny problem je, za Facebook nema kapacity vsetko kontrolovat, ale je vela firiem a marketingovych agentur vsade vo svete, ktore neuveritelne vytaca porusovanie pravidiel a reportuju to priamo do Facebooku. Ako pise Michael, uz aj na SK a CZ vela znaciek viac alebo menej doplatilo ;)

Lucia Repkova pravidla o sutaziach. Nepoznam ich presne, ale hovoria neico v style, ze sutaz nesmie prebiehat pomocou lokov, fotiek, hocicoho takehoto. Moze byt len cez aplikaciu a vsetko musi prebiehat mimo facebooku

Igor Lichnovský Ad porusovanie pravidiel: Pokial ich nejaky neprajnik nebonzne, FB na to nedojde…

Michael Smith Dragan Igor pokiaľ je to na page maš čiastočnú pravdu. pokial je to ako externá aps tak nikto nemusi ani bonzovat. FB ma to good nastroje

Retazce.sk Cize sme na zaciatku, Reshoes vyzyva citatelov, aby na jeho sutaz pouzila sucast Facebooku – Wall. Zle, okamzite mozu ich stranku celu zrusit bez jedneho slova. Dakujeme, ste skveli citatelia. Cely tento stream nazorov, kedze je pomerne konstruktivny a informacne bohaty, zverejnime na Retazce.sk ako samostatny clanok, aby sme pomohli buducim amaterom ako RESHOES

Neprešli ani dva týždne, a hádajte akú kampaň spustilo Reshoes? Nabáda zdieľať fotografiu zo svojho Wall-u… Pri treťom porušení budeme prví, kto priamo porušenie pravidiel nahlási.

Reklamy

8 myšlienok na “Súťaže na Facebooku pre firmy – ako ich určite nerobiť a prečo

  1. Hm a vy ste si vypytali suhlas vsetkych autorov jednotlivych prispevkov, ako aj suhlas FB, aby ste sem dali celu tu diskusiu? Ked zlodej krici chytte zlodeja…

    Like

  2. Tento článok je vrcholom AMATERIZMU redaktorov z tohto webového plátku. Zabudli, že médiá majú nestranne informovať a nie sa vsúvať do pozície akéhosi policajta a strážcu poriadku na FB! To vám za to FB platí, alebo čo? Čo má znamenať, že budete prví, kto to nahlási a pritom sem zavsíte celú diskusiu? Ste rovnakí diletanti a amatéri!

    Like

    1. Milý Calpola, asi ťa sklamem.. Reťazce.sk sú prave o tomto – nielen informovanie o novinkách na našom trhu, ale aj poukazovanie nedostatkov a chýb, ktoré by sa v činnosti takto veľkých projektov nemali objavovať..
      Môj názor je že činnosť Reťazce.sk pozdvihuje kvalitu služieb, ktoré sú nám – zákazníkom – poskytované.

      Like

      1. Jedna vec je kritika služieb a tým ich pozdvihnutie, druhá vec je žalovanie FB, že niekto porušuje pravidlá, to je detinské a trápne a znižuje to reťazce.sk na úroveň zakomplexovaných chudákov browsujúcich po internetových diskusiách :)

        Like

  3. Autor tohto článku musí byť minimálne marketingový mág, ktorý vie o marketingu úplne všetko. Asi by bolo najlepšie ak by sa venoval len ochutnávkam a hodnoteniu hamburgerov a cheesburgerov. :-D

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s