Kritika samooblužných pokladní je hlúpa

Obchodníci momentálne v supermarketoch zavádzajú samoobslužné pokladne. Niektorí ľudia za tým vidia snahu obchodníkov presunúť prácu na na zákazníkov a ešte ušetriť. Niektorí zas možnosť nečakať v rade a vyskúšať si niečo, čo by inak v živote nerobili.

Samooblužné pokladne v malých hypermarketoch Tesco

Obchodníci pred pätnástimi rokmi zavádzali samoobslužné váhy na zeleninu a ovocie. Niektorí ľudia za tým vidia snahu obchodníkov presunúť prácu na na zákazníkov a ešte ušetriť. Niektorí zas možnosť nečakať v rade a vyskúšať si niečo, čo by inak v živote nerobili.

Obchodníci u nás pred štyridsiatimi rokmi zavádzali supermarkety, každé oddelenie za pultom už nemusela obsluhovať predavačka a ľudia si z regálu mohli vybrať tovar sami. Niektorí ľudia za tým vidia snahu obchodníkov presunúť prácu na na zákazníkov a ešte ušetriť. Niektorí zas možnosť nečakať v rade a vyskúšať si niečo, čo by inak v živote nerobili.

Internet Baning. Parkovacie lístky. Automaty na MHD….

12 myšlienok na “Kritika samooblužných pokladní je hlúpa

  1. moja prva osobna skusenost so samoobsluznou pokladnou – Tesco Praha Andel.
    prisiel som tam s plnym vozikom. bolo to na 6-7 igelitiek. igelitky musia pocas tohoto procestu visiet na haciku, pretoze inac zacne hlas upozornovat, ze to nesmies odniest pred zaplatenim a zasekne sa to, a musi tam prist obsluha s kartou a odblokovat to. ked som naplnil tretiu, tak sa dalsia nedala plnit. po cely cas nakupu som pri sebe potreboval obsluhu. bud tasky padali alebo nesli plnit a obsluha skakala okolo s kartickou.
    na jednej strane sa teda ukazalo, ze to nie je na plne voziky, ale nikde to nikdo nenapisal. a bolo k tomu treba cloveka, ktory kmital okolo 4 pokladni ako divy a v pohode by to za ten cas pri normalne pokladni zuctoval sam. a zabralo to miesto na 2 pokladne.
    takze samoobsluzna pokladna ano, na 5-6 predmetov a len ak je pobliz zivy personal.

    Páči sa mi

  2. Moja jedina a prva skusenost so samoobsluznou pokladou je trochu hlupa, aj ked priznavam, vlastnou chybou. V Tescu sme s priatelom robili velky nakup, vsetko sme si nablokovali v pohode a odisli. Pri vychode sme zacali pipat. V kosiku sme zabudli jedno smiesne CD za 10 eur. Nechali sme ho zastrcene tam, kde sa v kosiku odkladaju tasky a pri blokovani sme si ho nevsimli. Vysli sme so zapisom ako zlodeji.

    Páči sa mi

  3. Len a len pozitivna skusenost zo Sainsbury’s v UK. Sice ma to raz zdrbalo ze preco to nekladiem do tasky, ale ked som tovar dvihol a zas polozil do tasky tak to pokracovalo :)

    Zalezi aj od ovladacieho softu ci je dostatocne inteligentny

    Páči sa mi

  4. V Kanade má jeden z hypermarketových reťazcov zavedené samoobslužné pokladne, pri ktorých je vždy aspoň jeden človek ochotný pomôcť. Pri každej pokladni sú (v oboch oficiálnych jazykoch) nalepené jasné a zrozumiteľné inštrukcie, pričom pokladne zákazníkovi vravia čo má spraviť. Pokiaľ by to takto zaviedli aj v Tescu, verím, že by sa na to nikto nesťažoval, keďže ten systém tu funguje. Ide samozrejme aj o čestnosť ľudí, ale to je už iná téma.

    Páči sa mi

  5. bola som na navsteve v irsku a v nejakej drogerke som sa s tym stretla prvykrat v zivote. pohodicka. celkom sa tesim, ked to u nas spustia. kolkokrat sa mi stalo, ze skoro rano bola v tescu spustena len 1 pokladna, kopec ludi a ja som kvoli jednej-dvom veciam musela vystat rad.

    Páči sa mi

  6. kritika kritiky samoobsluznych pokladni je hlupa:

    1. internetbanking funguje v podstate 24/7 narozdiel od kamennych pobociek, nemusim ist von z domu a este zaplatim menej na poplatkoch

    2. automaty na MHD funguju v podstate 24/7 narozdiel od novinovych stankov a kupa listka v nich je zvacsa rychlejsia ako v novinovom stanku

    3. od samoobsluznych vah na slovensku upustilo prave Tesco a tuto cinnost robia opat pokladnici ktori maju zabudovane vahy v pokladniach, aby zo seba nerobil zakaznik blbca prip. si nevazil menej. inak ale samoobsluzne vahy su zvacsa rychlejsie ako pockat kym to odvazi pracovnik a ich pouzitie je velmi jednoduche az na niektoru specificku zeleninu/ovocie

    4. samoobsluzna pokladna nie je rychlejsia ako ked tovar blokuje pokladnik (nevraviac ze pocas blokovania si mozem davat tovar do tasky, kedze na Slovensku toto este pokladnici nerobia), rychlejsia je jedine kvoli terajsej absencii radov, akonahle bude vacsina ludi chodit k samoobsluznym pokladniam vratime sa tam kde sme zacali s tym ze jediny rozdiel bude v tom ze priemerne nablokovanie tovaru bude trvat viac nez ked to robil pokladnik (z principu clovek co to robi raz za par dni to robi pomalsie nez pokladnik co to robi cely den) a jediny kto usetri bude obchod, ludia co si vyteseni z tychto pokladni nemyslia v suvislostiach ale vidia len uzko pred seba bez suvislosti.

    samoobsluzna pokladna vam oproti internetbankingu neusetri ziadne poplatky, za tovar zaplatite rovnako ako pri beznej s tym, ze sa este namakate s tovarom a budete robit obchodu zadarmo brigadnika.

    nedajboze aby ste si chceli este nablokovat nieco k comu nemate opravnenia ci spravili chybu, to sa vam to uzasne samoobsluzne blokovanie pekne pretiahne a ludia cakajuci na tuto rychlu vymozenost za vami sa vam podakuju.

    prijemny zazitok obzvlast pri blokovani x druhov peciva, pokial chcete byt poctivi a nablokovat to co ste si ozaj vzali…

    Markoff
    http://www.markoff.biz

    Páči sa mi

    1. Dobry den, nehnevajte sa, ale mam dojem, ze Vas nazor je pozoruhodne plasticky. Naposledy ste kritizovali samoobsluzne pokladne ako take  s tym, ze je to celkovo nezmysel, ktory okrada zamestnancov a presuva pracu na zakaznikov. Aj tuto premisu sa snazi clanok vyvratit. Dnes vsak plosnu kritiku neakcentujete, vymenuvate minusy zariadenia. V poriadku, vsetko ma nejake minusy a dolezite je, aby ich bolo menej, ako plusov. A este dolezitejsie je, ze pokrok nezastavite. Je klucove, aby firmy inovovali.

      Páči sa mi

      1. dakujem za dalsi argument proti pokladniam zatial co clanok neponuka v skutocnosti ziadny v ich prospch okrem toho ze je to aktualne modne a moderne, kazdy nech sa zamysli nad tym co pisem a posudi sam pre seba nakolko uzitocne su pre neho samoobsluzne pokladne kde mu obchod neda ziadnu zlavu za jeho pracu

        Markoff

        Páči sa mi

  7. Samoobslužná pokladňa je len ďalší proces v debilizácií zákazníkov. Kto tvrdí, že to je pre zákazníkov, tak bohapusto klame. Viac žmýkať dodávateľov už asi nejde (možno ešte trošku), kvalitu upraviť na väčší hnoj sa dá …., réžiu neoblafneš, ale mzdové náklady sa dajú znižovať no problem. Keď miesto 5-6 pokladníkov máš len 1-2 postávačov-radičov-špehov. Ešte urobíš veľkú reklamu, že aký progresívny reťazec …

    Páči sa mi

Pridaj komentár