Nový Martinus.sk na Obchodnej: Panta Rhei môže začať byť nervózne

Panta Rhei sa rozhodla budovať vlastný koncept Café Dias a za pochodu sa ťažko učí, ako to robiť. V konečnom dôsledku je však výsledkom ďalší príjem pre kníhkupectvo. Martinus.sk sa tohto príjmu čiastočne síce voľbou outsourcovanej kaviarne Shtoor Home Made Café vzdal, no získal vrelé miesto, ktoré otvára prevádzku okoloidúcim a vťahuje ich dnu. Kaviareň je silným činiteľom vo vytváraní silnej a živej atmosféry v inovovanom koncepte kamennej predajne Martinus.sk. Na novej pobočke na Obchodnej ulici to jasne vidieť. Shtoor ako kaviareň priniesla presne ten kúsok skladačky, ktorý Martinus potreboval.

V interiéri Martinusu na Obchodnej nájdete aj klavír

 

A nie je to len Shtoorom. V predchádzajúcej kamennej prevádzke Martinus.sk na Obchodnej ulici v Bratislave bola výdajňa kníh objednaných na webe jadrom, ku ktorému bol zavesený “kiosk” s knihami. Zbieraním skúseností v ďalších predajniach v Nitre a Žiline postupne predajňa evolovala do podoby, kde je výdaj kníh iba jednou zo služieb. Nový Martinus.sk na Obchodnej pestuje svoj webový zvyk knihami nielen zahlcovať, ale pozorne nimi sprevádzať. Vie ako motivovať zamestnancov, usmievajú sa, zdravia a zdá sa, že pre Martinus pracujú radi. Toto Panta Rhei nevie. Martinus dotiahol svoj koncept kamenného obchodu ako dôležitého predajného kanála do podoby, v ktorej sa stáva kvalitatívne rovnocenným k webovému predaju.

A to je pre Panta Rhei varovná správa. Zatiaľ čo náš kníhkupecký líder má košatú sieť veľkoplošných predajní po celom Slovensku, chýba mu silný druhý predajný kanál – web. Dvadsať rokov stará firma e-shop hanebne zanedbala, spustila ho až minulý rok a to už stihla jeden redizajn. A to podľa našich informácií predtým roky chystala riešenie od iného dodávateľa, ktoré nakoniec skončilo v koši. Martinus, naopak, na webe žije bez problémov a ľavou zadnou zvláda aj všetky súvisiace témy ako komunikácia cez sociálne siete a výrazný webový marketing.

Výsledok? Na predajne má už každý svoj dobrý recept, no ako na web perspektívny predajný kanál, to vie len Martinus.sk. A ešte symbolicky – silná nákupná zóna Obchodná – Poštová v Bratislave, na ktorej Martinus.sk otvoril svoj nový “superstore”, je prvým miestom, kde sa veľké slovenské knihkupectvá stretli aj fyzicky. Na tento súboj sa tešíme.

P.S. Pred desiatimi rokmi vznikli na Obchodnej, ešte o pár metrov nižšie od nového Martinusu, dve poschodové kníhkupectvá rôznych firiem a to úplne vedľa seba. To, ktoré patrilo spoločnosti Ikar, malo štyri poschodia. Doteraz funguje v sieti Bene Libri, no knihy zaberajú len časť z aktuálnych dvoch poschodí. Susedný Pištek úplne zanikol. Firmy do novín bedákali, ako ľudia na Slovensku nechcú kupovať knihy a nemajú k nim vzťah. A ako ich televízia a hry likvidujú. Desať rokov na to máme práve v tejto oblasti silné poschodové kníhkupectvo s takmer tridsiatkou pobočiek po celom Slovensku a ďalšie veľké zdravé kníhkupectvo, ktoré úspešne buduje po Slovensku vlastnú sieť. Knihy ľudia na Slovensku chcú, len ich treba vedieť predávať.

Na Reťazce.sk ste sa o spojení Martinus.sk a Shtoor Home Made Café dozvedeli ako prví:

 

6 comments

  1. mam rad tento pohlad retazcov mekdonald, martinus, shtoor su ti dobri……kfc, panta rhei, kazdainakaviaren su zli….prvych ocenime za kazdu blbost ktoru oznacime koncept…a ti druhi maju jednoducho smolu….moj prispevok berte ako zjednoduseny pohlad presne taky isty ako maju retazce….

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s