Na Slovensku žijeme v období najlepších služieb

Čo keby sa každá jedna kaviareň, bar alebo neurčitá výdajňa kávy pochybnej kvality, piva pochybnej kvality, doplnkového sortimentu a Marlenky stala výborným atraktívnym podnikom so skvelým konceptom spojeným so zaujímavým nápadom? Nech hovoríme o kaviarňach, baroch, bistrách či fast-foodoch. Čo keby sme si mali možnosť vyberať len z dobrých podnikov a tie, čo by vytŕčali, by boli len výborné?

Áno, je to trochu utópia. Tak ako nie sú dobrí všetci ľudia, každé jablko nie je krásne a každý človek nám nemôže byť sympatický, ani každý podnik by nemohol byť skvelý.

Interiér bistra St. Germain v Bratislave
Interiér bistra St. Germain v Bratislave

No aby za ním stál aspoň nápad, či sa nám už páči alebo nie, to by sme snáď dosiahnuť mohli. Niekde by krivkal marketing, niekde by kolísala kvalita sortimentu, niekde by bola zlá obshluha, pretože si jej prácu neváži ani majiteľ, ani sám zamestnanec. Ale nápad, to by stačilo. A ono sa to už vlastne deje.

Doteraz akoby nápady boli hlavným problémom. Ľudia otvárali podpriemerné podniky, pretože išli po vyšliapaných chodníčkoch. Názov brali ako formalitu, nachali  si pretlačiť všetko od toho najlacnejšieho dodávateľa (najlepšie, ak im bezplatne dodá od chladničiek cez poháre až po obrusy a vývesné tabule) a k tomu kúpili najlacnejší nábytok. Nevšímali si, že takých sú už desiatky a zákazníci si z podniku zapamätajú akurát tak umiestnenie. Ak vôbec.

Našťastie, žijeme v dobre dobe. Pre drobné podnikanie a služby je nesmierne dôležité, že vyše dvadsať rokov sa mladí Slováci mohli rozhliadať po zahraničí a pokúšať sa dobehnúť rozdiel v kultúre podnikania. Inšpirovať sa. Keď nie vnútorné fungovanie, odkukávajú aspoň to, ako veci vyzerajú. Tí čo boli pred časom najlepší, tvoria zdravý priemer. Vyšší level kvality tvoria takí, o ktorých sa nám pred časom ani nesnívalo.  Za posledných 70 rokov neboli na Slovensku lepšie služby, ako teraz. A budú len pribúdať, tlakom konkurencie sa zlepšovať. To je celkom dobrá vyhliadka, nie?

4 comments

  1. Vo vseobecnosti suhlasim s clankom, len dodavam, ze obcas sa aj v minulosti objavil podnik, ktory mal napad, atmosferu a  vytrcal z radu priemernych. Koncom 90 rokov a zaciatkom noveho milenia fungoval v Bratislave podnik s nazvom UV cafe, pamatam si ho uz len matne, ale viem, ze mal fakt vynimocnu atmosferu. Pamata si ho este niekto? :) Resp. existuje momentalne nieco podobne?

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s