Shtoor: Veríme, že neobídeme ani Košice. A info o manželstve s Martinus.sk [rozhovor]

Manželstvo dvoch domácich konceptov –  bistra Shtoor Home Made Café a kníhkupectva Martinus je prirodzene pre Reťazce.sk jednou z top udalostí. Martinus.sk sme už o partnerstve a rozvoji kamenných predajní nechali hovoriť. Jeden z tvorcov konceptu Shtoor Martin Bajaník hovorí o tom, ako pri rýchlom raste udržia kvalitu, akým spôsobom predajne na Obchodnej prepoja a ako sa stavia Shtoor k ďalšiemu rozvoju.

Druhý rok, tretia pobočka. Je to nad vaše plány, alebo takto rýchlo ste si to predstavovali?

Na začiatku sme si nechavali otvorené perspektívy a určite nie všetci z nás rátali, že to bude mať taký rýchly priebeh. Chceme sa ale chopiť príležitostí, ktoré sa nám núkajú a ktoré sa pravdepodobne nebudú opakovať, hoci aj vo vyššom tempe, ako sme plánovali.

Určite sa budete snažiť, ale neuškodí rýchlosť kvalite? Kreativite zariadenia, rýchlosti školenia personálu?

Rýchlosť je relatívna kategória. Vždy je čo zlepšovať a aj pri pomalom tempe by sme sa o to snažili. Takto je to náročnejšie, no určite nie nereálne. Pri každom takomto kroku ale uvažujeme nad tým, ako zachovať domácu kvalitu a príjemné prostredie. Na jednej strane sa snažíme, aby každá prevádzka bola akýsi originál a našla si svojich zákazníkov, na druhej sa snažíme využiť výhody synergie viacerých prevádzok. Zatiaľ sme ale stále v pomerne malom rozmere a tak hoci naše kuchárky majú viac práce, robia to s tým istým zanietením a personál sa snažíme viesť v priateľskej atmosfére malej firmy. Rovnako ako majitelia nestrácame kontakt s reálnou prevádzkou a tak by to malo zostať aj pri čísle 3.

Shtoor nemusíte len jesť a piť, dá sa aj nosiť na tričku!

Ako bude pobočka vyzerať, budete nejakým spôsobom spojení s priestorom Martinusu, alebo jednoducho budete absolútne separátne fungovať ako dve nezávislé obchody?

Na projekte pracujeme spoločne s Martinusom, keďže prvotný zámer bolo urobiť kaviareň integrálnou súčasťou kníhkupectva a naopak, pri zachovaní oboch značiek. Myslím, že v mnohých veciach nachádzame spoločnú reč a tak budú niektoré hranice nejasné. Chceme, aby si zákazník Martinusu mohol dať dobrú kávu a zároveň priaznivec SHTOORa si môže pozrieť zaujímavé knižky, prípadne sa do nich začítať. Ako autor shtoorovského dizajnu som bol oslovený práve Meškovcami, aby som zblížil tieto dva priestory a myslím, že sme spoločnými silami našli pár zaujímavých momentov.

Budú na tejto pobočke nejaké inovácie? Sortiment, dizajn?

Chceme, aby bola kvalita všetkých shtoorovských produktov rovnaká a preto ideme cestou, pri ktorej je drvivá väčšina produktov rovnaká, aj keď vyrábaná priamo na mieste. Nechceme byť fastfoodom, ale európskym bistrom a kaviarňou, ale manažment kvality by bol pri rôznom sortimente veľmi náročný. Plánujeme teda skôr sezónne novinky a obmenu menu, platné pre všetky prevádzky. Interiér chce byť opäť nápaditý a preto novinky budú, veríme, že príjemné.

Chcete v budúcnosti rásť aj mimo Bratislavy? Čo je ďalšia zastávka? Mali by zmysel napríklad Košice?

Rastu mimo Bratislavy sa v princípe nebránime, ale náš biznis je veľmi závislý na lokalite, kde sa nachádzame a preto vybrať to správne miesto je pre nás kľúčové. Ako Bratislavčania cítime toto mesto a vieme, alebo aspoň predpokladáme, čo je dobrá lokalita a priestor. Na rozlet mimo hlavného mesta preto budeme potrebovať veľmi dobrý prieskum, ale nateraz máme plné ruky práce iných vecí. Osobne však verím, že Košice v prípade rozširovania neobídeme.

Vyhýbate sa nákupným centrám zámerne?

Nie je to konkrétny zámer, ale cítime, že obchodné centrá nevytvárajú ten druh atmosféry, ktorý chceme dosiahnuť, pričom hovorím o klasických obchodných domoch typu Avion, Aupark, či Polus. V novootvorenej Eurovei je to trocha iné, keďže tam je výrazný verejný priestor spojený s riekou, ktorý má svoju atmosféru. To je však príliš blízko Štúrovej, ktorej sa určite nechceme vzdať.

Kedy plánujete otváranie?

Otvorenie plánujeme spoločné a ak všetko dobre pôjde, bude to začiatkom októbra.

Shtoor + Martinus: Na Reťazce.sk všetko o tejto téme

3 comments

  1. Veľká škoda, že sa neobjavila otázka konkurenčného boja na tejto ulici, veď vedľa dverí majú veľkú prevádzku Coffee & Co., takmer oproti je najobľúbenejšia kaviareň GreenTree Caffé, nižšie zahulené ale pomerne stále plné café Mauro a uspešný koncept McCafé, z opačnej strany luxusné Café Diaz a všade množstvo Noname kaviarničiek.

    … a priznajme si, Obchodná už nie je čo bývala pred 10 rokmi, solventná klientela jazdí radšej autom do shopping centier, turisti zostávajú max. v starom meste a domáci už majú po krk ošarpaných budov na tejto ulici. Zostávajú len študenti okolitých VŠ, či?  

    Like

    • Vôbec by som nepodceňoval Obchodnú, stále je to jedno z najfrekventovanejších miest v hlavnom meste, čiže jedna z vôbec najlepších adries. Ruch a osobitá atmosféra navyše láka aj návštevníkov oveľa viac, ako sterilné a identické nákupné centrá. 
      Tiež nedávno u nás Michal Meško z Martinus.sk hovoril: “Zo street locations je v sucasnosti jedinou relevantnou ulicou pre domacich Obchodna a jej odbocka Postova smerom na SNP”
      A pochyboval by som o úsudku že Greentree je najobľúbenejšia, je to príliš silný záver na to, že neexistujú štatistiky

      Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s