Shtoor má rok. Štyri body, ktoré stoja za jeho úspechom

Shtoor má rok. Načo míňať energiu na to, čo sme už písali veľakrát. Tento bistro koncept je skvelým počinom, ktorý Bratislava potrebovala. A je nevyhnutné, aby tento prístup kradlo a kopírovali čo najviac ďalších podnikateľov. Aby sme mali viac možností ako sa nechať hýčkať dobrými službami, nie sklamávať a oklamávať ľuďmi, ktorí s nami zákazníkmi hrajú neférovú hru. A aby Shtoor a nasledovníci ako St. Germain alebo Sab.Lab a ďalší mali podnety zlepšovať sa.

1. Realistické zámery

Výhodne ste získali priestor v opustenej pasáži? Na panelákovej periférii? Ak sa postavíte pred svoju zamýšľanú prevádzku a okolo za hodinu neprejde ani sto ľudí, hľadajte inde. Strašným spôsobom by ste sa zadĺžili

Shtoor išiel na veľmi frekventovanú Štúrovu ulicu, ktorá však nemala charakteristickú kaviareň. 

 

2. Kto  je vašim zákazníkom

Štýlová moderná kaviareň v blízkosti továrne? Skôr či neskôr z toho budete musieť urobiť krčmu. Tak urobte poriadnu krčmu a hneď! Kto chodí okolo? Chodí v sakách, chodí aj večer alebo len cez deň? Kto chodí do podnikov v okolí? Narysujte podnik presne podľa toho, čo by si podľa vás títo ľudia kúpili a podľa toho nastavte svoje ceny

Po Štúrovej v centre mesta chodí najširšia zmes bratislavčanov, veľa ľudí z Petržalky. Shtoor sa zameral na bonitnejšiu klientelu, pretože pretože práve to je crém de la crém, ktorý poskytuje špeciálne centrum hlavného mesta. Pri tejto cieľovej skupine mohol ceny položiť tak, aby ponúkal skutočnú kvalitu

3. Čo výnimočné zákazníkom dáte

Ďalšia tá istá zmrzlináreň? Opustená sterilná cukráreň? Nudná krčma, ktorá je na každom rohu? Fast-food s azerbajdžanskou kuchyňou, ktorú nikto nepozná? Dajte zákazníkom atmosféru, ktorá im dá niečo, čo majú radi alebo im chýba. Dajte im tovar, po ktorom prahnú a budú môcť povedať – toto inde nedostanem. Len potom majú dôvod k vám chodiť

Atmosféra starosvetskej kvality, ale šmrncnutá Starbucksom – všetko to, čo roky vyžadujú všetci mladí ľudia, ktorí cestujú po centrách zahraničných miest. 

 

Shtoorovský kurací s pečenými rajčinami celý týždeň v akcii za 2 eurá

4. Ako zákazníci pochopia, čo im chcete ponúknuť

Nazvete podnik Coffee4You a jadro vášho obratu vygenerujú poldecáky tvrdého za 50 centov? Ak už budete vedieť čo, ako a pre koho, nazvite ten celok tak, aby názov korešpondoval s obsahom. Nazvite ho tak, aby sa to dalo vôbec použiť vo vete v našom jazyku.  Všetko to poslúži v momente, keď budú zákazníci vysvetľovať známym, o čo ide.  Ak budete voliť grafiku na polepy, menu lístky, web a podobne, urobte to v jednej línii a opäť v celkovom súzvuku s názvom, nech zákazníci okúsia váš svet a poriadne sa im zapíše do srdca. A lepšie ako hádzať ľuďom do schránok otravné letáky je budovať komunitu okolo na Facebooku

Väzba na miesto, slovná hračka vzbudzujúca zaujímavosť a vtip rozvedený na celú komunikáciu. Shtoor vznikol v zázemí reklamnej agentúry, čiže je veľmi dobrý v budovaní značky. Na Facebooku je nekonfliktný a vytrvalo a otvorenie vysvetľuje každé zlyhanie. Vzniká tak silná komunita a Shtoor to nestojí nič. V druhej fáza už firma investovala do billboardov – tam už v podvedomí ľudí, ktorí hoc aj Shtoor nepoznajú, budovala status “legendárnej kaviarne”

Shtoor si na prvé výročie uctil zákazníkov zníženou cenou na najsilnejšie produkty. Nezabudnite si po ne skočiť!

One comment

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s