Naša ťažká púť za kvalitnou zmrzlinou: Ani jedna z vašich obľúbených nám nebola dosť dobrá

Najväčšia masa zmrzlinárov budú vždy drobní podnikatelia, ktorí chcú za štyri mesiace čo najrýchlejšie zarobiť a hľadajú tak najkratšiu cestu. Tou je nákup preparátov talianskej Mec3, z nej máme zmrzlinu s pútačom cookies. Síce si nalepia na okienko pútač “balkánska” či “jadranská zmrzlina”, no ide len o zúfalý nedostatok kreativity. Veď prečo aj, stačí mať prášok, stroj, pult a brigádnika, biznis je na svete. Všetko je to taliansky prášok. Vyrobiť ju nie je žiadne majstrovstvo, o tom už píšu návody distribútora Mec3.

Oslava spojenia národov a hlavne rýchleho zisku: Talianska zmrzlina Jadran na jednom z trenčianskych sídlisk

 

Toto leto sme s vami hľadali kvalitnú zmrzlinu. Teda podnikateľa, ktorému nejde o nárazové zbalenie prachov a vypadnutie. Podnikateľa, ktorý ide do zmrzlinárne s cieľom poskytnúť kvalitnú alternatívu. Pretože tú na Slovensku nemáme. V diskusiách v našich článkoch ste nám hovorili o množstvách zmrliznární – “U nás v Malackách, za ňou chodia aj ľudia z Česka”. “U nás v Poddunajských, tie baby sú skvelé a robia najlepšiu zmrzlinu široko-ďaleko!” “U nás na sídlisku v Košiciach, tak takúto nenájdete nikde inde.”

My sme si väčšinu týchto zmrzlín obehli. Odpoveď je jediná: Mec3. Táto firma v zmrzline to čo Tesco v potravinách, Kik v oblečení, schránkové regionálne noviny v žurnalistike, základný rožok v pečive. Robí svoju robotu výborne – s cieľom osloviť masy a byť jednotkou na trhu v čo najširšom segmente. Ale nie nevyhnutne lídrom v prvotriednej kvalite.

Mec3 sme nachádzali s lepšími alebo horšími službami, s lepším alebo horším servírovaním, obsluhou. Našli sa aj podnikatelia, ktorí preparáty nezhoršili nekvalitnými surovinami a doviedli ich k príjemnej chutnosti, ktorú ste si cenili a dávali nám na tieto prevádzky tipy. Boli to zväčša podnikatelia, ktorí robili svoju prácu s cieľom uspokojiť zákazníka kvalitou a možno im len chýbajú informácie. Nekradli vysokou cenou, nekašlali na úroveň obsluhy. No nikto nás neuspokojil kvalitou.

Ale naša púť nemá smutný záver. Nakoniec sme najlepšiu zmrzlinu našli a onedlho sa s ňou s vami podelíme. Nespomínal ju zatiaľ ani jeden z vás a je v Bratislave.

27 myšlienok na “Naša ťažká púť za kvalitnou zmrzlinou: Ani jedna z vašich obľúbených nám nebola dosť dobrá

      1. Toto máte potvrdené od nich?

        Z tónu článku mám totižto pocit, že prítomnosť reklamných predmetov výrobcov polotovarov bola pre vás postačujúca na usúdenie, že daná zmrzlina je robená z ich práškových základov. Tak to ale vôbec nemusí byť.

        Napríklad legendárna zmrzlinárska rodina Tibayovcov, kedysi pôsobiaca “v jame pri Slovane”, mala neskôr vo svojej prevádzke na Hviezdoslavovej v Podunajských Biskupiciach tiež niekoľko reklamných predmetov Mec3. Práškové základy však nikdy nepoužívali. Dochudovadlá áno, ale len do niektorých zmrzlín. Do ovocných v sezóne nikdy.

        Banánová u nich nebola žltá.

        Charakterom podobná bola aj zmrzlina p. Žilinského na Poľnohospodárskej vo Vrakuni, ktorý sa u p. Tibaya vraj učil. Reklamnými predmetmi Mec3 sa to tam napriek tomu len hemžilo. Dokonca priamo v názve mal “COOKIES”. Už som tam niekoľko rokov nebol, netuším, akú zmrzlinu varia teraz.

        Ostatne, povedal vám to v rozhovore aj p. Kotlár — použitie dochucovadiel je pre uspokojenie zákazníka niekedy žiaduce, niekedy priam nevyhnutné. To, že nejaké daný zmrzlinár nakupuje a používa, ešte neznamená, že zmrzlinu varí/mieša z prášku.

        “U Jusufa” tvrdia, že ich zmrzlina je vaječná. Vajcia sa pri výrobe z práškových základov Mec3, pokiaľ viem, nepoužívajú.

        Použitie reklamných predmetov výrobcu polotovarov možno nesvedčí o dobrom vkuse daného zmrzlinára a jeho produkt môže byť charakterom tiež odlišný od toho vami preferovaného (našľahaná ťažná zmrzlina nemusí nutne znamenať, že sú v nej použité moderné koloidné stabilizátory a emulgátory), no hádzať takýchto zmrzlinárov do jedného vreca s predajcami toho plastového hnusu z prášku, ktorí sa po Slovensku rozmohli ako mor, je povrchné a nefér.

        Páči sa mi

      2. Rozumiem vašej pripomienke. Téma, ktorou sa sa zaberáme, nie je zmrzlina z prášku ako problém.  Je to legitímna voľba, kvalita má svoju škálu, v každej časti spektra s príslušnou cenou a cieľovou skupinou. Negatívnym javom je, že podnikatelia u nás idú rad za radom jednou, najľahšou cestou. Nelíšia sa ničím, nelákajú ničím podnetným a zaujímavým, čím by mohli zaujať spotrebiteľov. Namiesto toho otvoria aj šesť rovnakých zmrzlinární, sortimentom a tým istým transparentom. Nikto sa ani nepokúsi vytŕčať z radu. 
        A keď dobrý zmrzlinár vyloží pred predajňu ten istý transparent, ktorý používa “práškový” zmrzlinár, ak podľa nás je tento zmrzlinár zlý obchodník. Konštatovať to podľa nás nie je nefér. 

        Páči sa mi

Pridaj komentár