Coffee&Co vs. Coffeeshop Company na Pohode: Víťaz je jasný

Roky bola Pohoda festivalom, na ktorom sa síce dala kúpiť espresso káva, no skôr ako pre milovníkov kvalitnej kávy to bola vec pre kofeínových závislákov. Kaviarenské reťazce (podľa svojho vedomia a svedomia) garantujú vyššiu kvalitu, ako majiteľ stánku z Ostravy. Tento rok Pohoda stúpla hneď o dva levely – prišli kaviarenské reťazce a dokonca dva.

Coffee&Co bolo ohláseným a očakávaným partnerom, so značkou Rádio_FM to bolo zmyslupné partnerstvo. Kaviareň sa profiluje ako milovník kultúry, je partnerom podujatí, hostí koncerty. Miesto je z toho pohľadu výborné – priamo v stane plnom intelektuálnejšie zameraných  ľudí. Predpokladáme, že takíto pijú kávu viac (keď už škatuľkovanie, tak poriadne).

Vernostný systém “kúpiš jednu kávu, na vrchnák dostaneš ďalšiu so zľavou” je lepší, ako rozdávanie zadarmo. Zákazník je motivovaný k návratu a nestráca sa ani hodnota kávy. Obsluha bola vyšťavená, stánok bežal do hlbokej noci. Ale stále veľmi slušná.

A spomínané kvalita? Konečne aj na Pohode. Žiadny automat, poctivý pákový espresso stroj garantoval možnosť pripravovať kvalitnú kávu.

Mini-pobočka nezostala pri coffee, ale aj “co”: čerstvé snacky ako vlastné koláče a panini (pre zjednodušenie logistiky iba najobľúbenejšie toskánske a šunkové) boli vystavené tak, aby motivovali ku kúpe. Zdá sa, že fungoval aj doplnkový fresh džús (akoby v tom počasí nemohol fungovať) a víno. Coffee&Co sortimentom plnilo funkciu akéhosi prémiového festivalového stánku – namiesto cigánskej panini, namiesto piva víno, namiesto horaliek vlastné zákusky. Všetko na platforme modernej kaviarne.

Nečakane, pár dní pred štartom festivalu, ohlásili aj mobilný stánok Coffeeshop Company. Táto sieť okrem podpory vlastných produktov žiadne výrazné marketingové aktivity nevyvíja, z nášho pohľadu má k Pohode ďalej. No ísť medzi mladých mestských ľudí na festival je pre takýto koncept kaviarne rozumný krok.

Stánok lákal zákazníkov rozdávaním espressa zadarmo pre tých, ktorí pendlujúcich hostestiek dostali pohárik. Napriek tomu že Coffeeshop Company používa v prevádzkach pákové stroje na espresso, tu reťazec na kvalitu kávy rezignoval a nechal brigádnikov stláčať gombíky na automate (ako “kaviareň mesta” Greentree Café). Automat bol zrejme zvolený preto, aby na obsluhu mobilnej jednotky stačili brigádnici. Tí extra zážitok z dotyku so značkou nevytvorili, zákazníkov s bezplatným bonusom obsluhovali ako druhotriednych s rôznymi poznámkami. Po tomto trpkom bezplatnom bonuse sme sa do stánku Coffeeshop Company už nevrátili.

Snacky zostali v pozícii sladkostí ako muffin a cookie. Cofeeshop tak rezignoval na šancu byť miestom, kde ľudia nechajú peniaze aj za svoju alternatívu cigánskej.

Miesto nebolo ničím výnimočné, jednoducho umiestnenie medzi ostatnými cateringovými stánkami. Navyše, spoločnosť sa akoby ani nesnažila dostať do povedomia značku, logo nijak výrazne nedominovali, skôr bol viditeľný nápis “coffee to go”. Potom však účasť na Pohode nepôsobí ako šanca nadviazať dlhodobú komunikáciu s novými zákazníkmi, ale jednoducho kasírovanie ľudí, ktorí by inak do kamennej prevádzky reťazca nevošli.

Toto je naša skúsenosť a pohľad. A ten váš?

6 comments

  1. Suhlas. Ich kava sa neda pit ani v kamennych prevadzkach. Na Pohode mi stacilo vidiet ten automat a lavore, v ktorych si ludia odnasali hnedu vodu. Napriek tomu tam mali stale dost ludi, takze ich, zial, uvidime na Pohode asi aj buduci rok.
    BTW Velmi zaujimavu kavu mal stanok s hrdym napisom Mr. Barista, ktory robil kavu klasickym sposobom v dzezve , v horucom piesku (!!!). Len skoda, ze mali vopred pomletu kavu zmiesanu s kardamonom alebo anizom. Ak chcel niekto “cistu” kavu, uz bol odkazany len na ich automat.

    Like

    • U Mr. Baristu sme boli na káviu viac krát. Ja pijem len neochutenú kávu – Ristretto. A predomnou namleli kávu a urobili mi na automate. Tak nevidím dôvod, prečo by Ti neuvarili z tej istej kávy v džezve. Možno si stačilo len vypýtať. :-)
      Mimochodom celkom slušná 100% Arabica, ktorú si sami pražia.

      Like

      • Neboj sa, pytal som sa. :-) A dovod bol samozrejme prozaicky – do dzezvy sa mlie kava este jemnejsie ako na espresso, prakticky na prach. A takto mali kavu namletu vopred a uz aj vopred zmiesanu s korenim. Takze bud automat (co mi vo vsej ucte nestacilo), alebo s korenim. Skoda, ale prezil som. :-)

        Like

  2. nemyslím si že tu treba extremne porovnavať niečo čo sa porovnat nedá.  jedna kaviaren dostala miesto v lukratívnom stane kde inu možnost ako navodit prostredie kaviarne nemala lebo boli nato možnosti.. a predsa.. boli by sprostí….. ale inak mali zle nastavený chod…. lebo nevladali …. cakalo sa pridlho… a stále.    mali mat viac strojov …. setria.. tak ako aj v meste.
    druha… siet.. pojazdných…. to riešila tak ako to riesila… mali len taketo moznosti.. tak zvolili tuto cestu  a myslim si ze to až tak extremne zle nebolo….
    a VYZDVIHOL  by som kaviareň Dobrej krajiny…. ktorá mala strojov 3-4 , pákove a kvalistnu kávu ktorá bola myslím si najlepsia na festivale!!!!  a hlavne vlastnu pekarnicku s uzasným čerstvím pečivom…. a ten úmysel!!!!! asi tolko…..  

    Like

  3. Každý človek má inú predstavu o svojej pohode, preto je fain, keď ľudia majú možnosť vybrať si….
    Každý uvedomelý človek by mal mať vlastný názor na dobrú kávu a žiadna značka nevyhovie všetkým. Káva je produkt, ktorý si hľadá u mnohých miesto v každodennom živote. Hlavne by mala byť o pohode….

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s