Burgerland má skvelé hamburgery. Na ostatnom musí popracovať

Čudovali sme sa, čo za čudo to sebavedomo obsadilo veľký priestor po svetovom reťazci Kentucky Fried Chicken na bratislavskej Obchodnej ulici. Burgerland (www.burgerland.sk, obchodný register) bola maličká prevádzka na Hurbanovom námestí. Veľakrát sme počuli o jej dobrých hamburgeroch. Na prenájom druhého, omnoho väčšieho a drahšieho priestoru si asi prevádzkovatelia nezarobili zo svojej polročnej prvotiny. No vďaka jej úspechu zrejme získali pre svoj nápad značné sebavedomie. Dobrý základ.

Jedáva tu majiteľ

Burgerland stojí oboma nohami na veľkých, mastných, výdatných a poctivých hamburgeroch. O svojom hovädzom hovoria, že kvalitné našli až v Rakúsku. Na tomto jedle sa tu skrátka neoklamete. Žiadny šalát ako alternatíva hranoliek. Úplný základ dobrého konceptu tu teda majú vyriešený: dobrý produkt. Jasný, čitateľný a kvalitný natoľko, aby sa zvesť širila ústnym podaním. Prevádzku si evidentne vymysleli jedáci hamburgerov, aby sa mohli dobre najesť. Niet lepšieho základu, ako keď niekto prinesie na trh niečo, čo chýba jemu samému.

Na druhej strane, myslenie “robím to, čo mi chutí” môže limitovať myslenie “čo chutí mojim zákazníkom”. Iste, najprv príde verná komunita stotoženená s kvalitným produktom, no môže byť úzka. Preto  nevyhnutným druhým krokom majiteľov by malo byť rozšírenie ponuky. Vyprážať pár krídelok k hamburgerom nestačí.

Ľudia z inej planéty

Nevieme, čo majitelia urobili, ale evidentne ovládajú tajomné kúzlo motivácie personálu, ktoré zavše vidieť aj na Slovensku. V Burgerlande bola obsluha nadšená z kvality hamburgerov, živo nám odporúčala, čo si dať. S úsmevom.

Je zbytočné aby personál písal fixkou na pohát coly nápis “Light”, na plastovom vrchnáku na to existuje tlačidlo.

Neexistuje jediná prevádzka na svete, kde by pôsobilo dobre, že kuchár fajčí pred vchodom. Je to prvý negatívny signál a tu sme ho dostali.

Marketing tu nevonia

Burgerland obalil všetky okná čiernou farbou, červené lemovanie prevádzky po KFC prelepil tiež farbou smútku. Majitelia si najali grafika a architekta, no evidentne kríva buď grafické cítenie majiteľov, alebo skúsenosť grafikov s gastro-prevádzkou. Čierna je farba luxusu, zla či striedmnosti. Oranžová energie a ambícií. Oranžová je OK, robí aj chuť do jedla. No čierna sa do fast-foodu a vôbec gastronómie, mimo tej vyššej, nehodí. Ak áno, v rozumných množstvách ako doplnok inej dominantnej farby. Prevádzka oblepená čiernou vyzerá smutne a permanentne ako zatvorená. Ak by nemali otvorené dvere, ani by nám nepapadlo, že už otvorili. Čo urobia v zime?

Fast-food je medzi reštauráciami to, čo medzi novinami bulvár. Prevádzka by mala kričať, upozorňovať na seba. Je škoda, že vonku nezvolili skôr druhú z farieb – oranžovú. Podobne je na tom prízemie – prevládajúca čierna opäť vyrába temnú atmosféru. Najhoršie sú však menu-boardy, obrázky jedál na šedom podklade pôsobia staro a nevábne.

Slabosť vo vizuále ukazujú aj obaly produktov – hamburgerov i hranoliek. Pre dizajnérov  v rýchlom občerstvení je kreatívne spracovanie obalov vždy najväčšou výzvou – fascinujúce riešenia ukazuje denne napríklad web Dieline. Vaše prosté biele škatule s čiernym logom sú asi lacnejšie – ale určite je to to najlepšie, čo mohli urobiť?

Naše drzé rady

Príliš úzke menu

Ďalšou možnosťou profitu k štandardnému nákupu hamburgeru s hranolkami a nápojom je tretí produkt v pozícii dezertu. Ponúkajte cookie, koláč, zmrzlinu, ovocie ku každému nákupu. K časti nákupov si budete účtovať viac. A ak budú tieto produkty tak dobré, ako hamburgery, zákazníci si môžu prísť aj priamo po ne.

Muži, muži, muži

Po ulici ale chodia aj ženy, a dokonca sú v prevahe! Ťažké a poctivé hamburgery a spôsob, akým ich predávate, je čisto mužská záležitosť. Označte niekoľko hamburgerov (podľa reality) ako “najmenej kalorické”, alebo ich do ponky doplňte. Určite dajte ako alternatívu hranoliek “zdravý šalát”. Nakoniec, vyložte von ponukovú tabuľu “Minimum kalórií. Maximum chuti. V Burgerlande teraz tri nízkoalorické hamburgery a šalát namiesto hranoliek. Baby, najedzte sa poriadne a chutne!”

Urobte základný mini-burger

Každý fast-food potrebuje malý základný produkt, ktorý si môže dovoliť každý. A slúži ako alternatíva, keď nie ste až tak hladný a idete okolo. Urobte niečo ako cheesburger alebo hamburger v McDonald´s a silno to promujte. Vzdajte sa špeciálne pri tomto produkte väčšej marže. Dajte si záležať, aby práve tento produkt bol chutný. Môže to byť cesta k novým nerozhodným zákazníkom.

Zmeňte vizuál

Je naivné si myslieť, že po otvorení budú peniaze, čas a vôľa na zmenu vizuálu. No pri najbližšej možnosti, ak sa začne dariť, uvažujte o inej agentúre, alebo si ju najmite. Potlačte čienu a urobte z prevádzky svetlejšie a radostnejšie miesto, urobite pekné obaly. Nezandbávajte vizuál. Je to to isté, ako oblečenie a spôsob komunikácie u človeka. Čo najskôr prelepte čierne lemovanie pevádzky na oranžovú, možno s čiernym nápisom “Už otvorené! Lepšie hamburgery ste nejedli!”

A keď už ho budete meniť, doplňte do menu-lístkov, ktoré sa povaľujú na každom stole aj nápoje. Nikto netuší, že máte aj kávu! Ak jednu stranu venujete kompletnému, ale naozaj kompletnému cenníku produktov, sprehľadníte ponuku. Informácie o nápojoch chýbajú aj na menu-boardoch.

A keď sme už pritom, architekt by sa mal pozrieť na predajňu ako celok. Nestačí návrh priestorov na sedenie, ale aj predajného pultu – chladnička od Coca Coly by mohla byť skôr s vlastným logom, slamky by mohli byť vo vlastnej nádobe, nie v papierovom pohári. Priestory za pultom pôsobia neprívetivo, neusporiadane. Toto sú detaily, ktoré robia podvedomý dobrý dojem.

Dotiahnite hodinky v pozadí

Je zrejmé, že musíte vyriešiť základný prevádzkový problém – byť fast-foodom nielen produktom, ale aj spôsobom fungovania v pozadí. Pri každej návšteve sme sa na hamburger načakali. A hostia, ktorí prišli po nás, čakali ešte dlhšie. Jedna vec je robiť dobré hamburgery pre seba a kamarátov. Druhá už otvoriť veľký priestor s desiatkami stoličiek. V pozadí treba nastaviť systém, ktorý bude šľapať ako hodinky. To je pre vás najbližšia veľká výzva. Nikto nechce vo fast-foode čakať 15 minút.

Reťazce.sk v Burgerlande: Pozrite si kompletnú fotogalériu

Reklamy

19 myšlienok na “Burgerland má skvelé hamburgery. Na ostatnom musí popracovať

    1. ano, s mainstreamom typu McD alebo “slovenskym” burgerom, co kupis na kazdom druhom rohu sa to neda porovnavat. robia fakt  poctive hamburgre. treba urcite vyskusat. mna len mrzi, ze uz 2. prevadzka je otvorena na mieste nepristupnom pre auta :( nikde pobliz sa neda poriadne na tych par minut zaparkovat.

      Like

  1. Hamburger nikdy nebolo jedlo pre ženy. Vymysleli a jedávali ho námorníci, ak ma pamäť neklame. Preto si myslím, že Burgerland sa nechce orientovať na ženy a metrosexuálov. Robia poctivé, veľké, mastné hambáče pre chlapov, ktorý nechcú pekný obal. Chcú sa proste dobre najesť. Preto majú jednoduchý, tmavý vizuál a preto majú také menu aké majú. Myslím, že ak by chceli prilákať babenky so psíkami v kabelke, tak by ponúkali grilované kuracie kúsky v arabskom chlebe a mliečne nápoje. To je môj dojem z Burgerlandu. Možno sa mýlim, ale myslím, že ani moc nie. 

    Like

  2. Chodím okolo, no dnu ma to neťahá. Jesť v pohrebnom ústave – ďakujem:-) nech je to akokoľvek kvalitné s dizajnom to prehnali.

    Like

    1. Myslím, že to je teraz vo svete celkom moderné nie? Všade čítam ako sa otvárajú úplne tmavé reštaurácie bez svetla a podobne. Na druhú stranu to pôsobí kľudným dojmom a človek sa necíti akože je na očiach všetkým naokolo. A zase musím pochváliť ich hornú časť, kde sa mi sedelo veľmi príjemne. Je to tam vkusné pekné a decentné.

      Like

  3. ja si vzdy radsej na ten hamburger pockam aj 10minut, kym mi ho prinesu,nakolko viem,ze ho robili na objednavku a je cerstvy……Burgerlandu fandim,lebo je to nieco uplne nove u nas,co velmi chybalo-stotznujem sa s konceptom a vybranymi chutami,lebo vsetko prehananeho u nas uz bolo dost. a skor Burgerland beriem ako “rýchlu reštauráciu” a nie fast-food a urcite pridem na svoju oblubenu Americu znovu:)

    Like

    1. Ivan suhlasim s Tebou :-) . Ludia sa tam zastavia na jedlo,  na ktorom si pochutia .  Prijemne zariadenie interieru je vkusnym skor restauracnym prostredim.
       Sposobom pripravy “poctivych” burgrov sa odlisuju od rychloohrievanych bufetovych polotovarov (z prichuteneho pomleteho masoveho odpadu ), preto zaradovat Burgerland do retazca fast -foodov je  velky omyl!!!!

      Like

  4. Hadam si toto majitelia precitaju, davate im vlastne marketingove poradenstvo zadarmo, s tym dizajnom to vazne prehnali, hamburger som od nich mal, je to klasicky poctivy burger, aj ked nieco mi stale chybalo. Mozno by som zredukoval niektore, ako ten, kde je v burgri cottage cheese. Inak ale pekny krok, drzim im palce, nech sa pomaly miznu vselijake mikrovlnkove nonstopy po meste.

    Like

    1. Myslim, ze prave ten hamburger s cottage syrom, je odpovedou na otazku burgera pre zensku populaciu. Myslim, ze to zlozenie aj tomu odpoveda. Nie je to “tucny” burger, dalo  by sa povedat, ze zapada do tej relativne dietnej roviny.

      Like

      1. A preco mate, chlapi, pocit, ze zeny chcu iba nizkokaloricke jedla? Ja si napriklad velmi rada dam poriadne tucny burger z ktoreho sa dobre najem so vsetkym co k tomu patri! :)

        Like

  5. Nehovorím, že všetka kritika je nanič, ale ja v tomto článku vidím náznak akoby tento Burgerland chcel pisateľ článku zmeniť na mc´donald, ale načo sa po niekom opičit, veď vyčkajme a určite prídu s ďalšími novými nápadmi… takže podla mňa ten smer ktorý Burgerland má, má svoj nápad a určite by sa nemali “mcdonalizovať”.

    Like

  6. Inak osobne mi vôbec nevadí tá tmavá farba v pozadí loga…aspoň vinikne ten burger o ktorý tam vlastne stále ide… a na to, že som žena môžem povedať, že tie burgery určite nie sú len pre mužov…ja osobne vôbec nepreferujem šaláty a nežijem ani nezdravo a nie som ani tučná, ak by vás to zaujímalo :)  ja mám rada dobré veci a taký burger z Burgerlandu by som si dala hocikedy :)

    Like

  7. no ked  sme uz pri cakani tak  fast  food znamena dobu cakania  5 minut  ….  a kedze  burgeri sa robia  s cerstveho masa tak to asi aj trosku dlhsie potrva.,ale  ked to porovname s ostatnymi fast foodmi tak je to  neporovnatelne… Myslim ze  polotovari masa asi niesu najchutnejsie! A to mam dost neprijemnu prihodu s nemenovanym fast foodom, ked som otvorila burger tak nechcite vediet  co som tam videla … Cize  si myslim ze  nieco take ako Burgerland tu  chybal! A kazdy si tam pride na chut… A co sa tyka reklami  je to cele len na majiteloch a hlavne na financiach … cize klobuk  dole.. A nech vam to tak  dlho vydrzi.

    Like

  8. Ja som zena a teda, ked chcem jest salat, nepojdem predsa tam, kde sa predavaju burgery. Do burgeru sa chodi dobre a kaloricky najest a nie na salat. A co sa tyka prostredia, podla mna ked vam chuti, je uplne jedno kde ste a ako to tam vyzera. 

    Like

  9. ZAS NEJAKY  PRIDRBANY NOVINAR MUDRUJE  JAK  RADIO JA TAM CHODIM OD KEDY SA OTVORILO  A SIROKO DALEKO SOM NENASIEL LEPSIE BURGRE A TO JE CO POVEDAT LEBO VELA CESTUJEM A ZE SU CERSTVE TO DOKAZUJE ZE TO CHVILU TRVA KYM SA PRIPRAVIA NIE JAK OD SUSEDOU A CO SA TYKA PRIESTORU PODLA MNA JE TO TAM PEKNE A UTULNE A HLAVNE CISTE    Z POZDRAVOM GORDY:)  

    Like

  10. burger je vyborny (najma americky, z ostatnych som este svojho favorita nenasiel), ale hranolky su absolutna katastrofa! je to  lacny predsmazeny model. navyse su enormne presolene, ale skutocne maximalne. toto sa da tiez zlepsit, bud sa zasobit lepsou znackou polotovaru, alebo si robit hranolky vlastne! dovtedy menu straca akykolvek zmysel. cakanie je skutocne uz troska problem, pretoze 5 minut sa im este dodrzat nepodarilo, takych 10 je minimum. a ked sa to zaplni, nerad by som to skusal vtedy. pockat si na nieco dobre nie je problem, ale nie je to restauracia, kde si clovek posedi, takze keby to slo stihnut do proklamovanych 5 minut, nebolo by to zle. inak, ako sa riesi, ked si niekto berie nieco so sebou? postava niekde 10min? aj ja som si vsimol nedostatky spomenute v clanku. obavam sa, ze najma miziva viditelnost podniku by mohol byt do buducna velky problem a mozno aj hranica medzi udrzanim sa a zatvorenim. tento FF by mal kricat do okolia, pridte, mame super burger, kvalitne maso, certstvu pripravu. tabule, farby, napisy, nieco 3D do ulice atd. vedla je hnusny mcdonald a ten je plny aj ked je v BL 5 ludi.

    Like

  11. Na základe tejto recenzie a odkazov pod ňou som vyskúšal v Burgerlande American a neviem si ho vynachváliť, naozaj sa to nedá porovnať s inými fastfoodmi, hranolky pokryvkávajú ale samotný hamburger nemá chybu, súper mäso, omáčka, vajíčko, slaninka, no proste výborné ak dostanem chuť na hamburger, tak už chodím iba tam. A keď mám chuť z jednej porcie nakŕmiť somálsku dedinku tak zase odporúčam Tenis.

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s