I Love Pizza: Rýchlo nájdite cestu, v čom byť najlepší [recenzia]

Bratislavský pokus o pizza-fast food I Love Pizza ťaží z atraktivity miesta – centra hlavného mesta – a všeobecnej obľúbenosti pizze. Na druhej strane, priláka obal pekného konceptu na pomerne banálnom produkte? V rôznych iných mini-prevádzkach či okienkach v okolí si aj dosiaľ mohli ľudia kúpiť pizze koľko chceli.

I Love Pizza sa to snaží eliminovať. S cenami nepreháňa a na surovinách nešetrí. Čert sa ale skrýva v detailoch. Toto boli naše “strety” s I Love Pizza pri pokuse o večeru:

1. Komplikované menu. Mínus

Čo, ako, za koľko? Bezradne sme postávali pred tabuľami a lúštili ponuku, aj keď tvorcovia sa evidentne snažili, aby bola pekná. Radíme, nabudúce radšej ako pekný a čistý dizajn trochu viac grafického “bulváru”, ktorý hneď ukáže, čo je dôležité. Personál čakal, kým si vyberieme. A to je problém: predajca by mal iniciatívne osloviť každého zákazníka, previesť ho ponukou, ponúknuť výhodné menu a pridať niečo navyše

2. Nejde to. Mínus

Páčia sa vám dve rozličné príchute? Smola

Nakoniec to jeden z nás vzdal a a povedal, že chce “tieto dve” štvrťky pizze v menu s colou a šalátom. Bohužiaľ, nedá sa to. V menu si môžem kúpiť len dve tie isté, rovnaké druhy pizze. Kto by to chcel, keď pred sebou vidí viac lákavých druhov? Zákazník v žiadnom bode objednávky nemôže pocítiť obmedzenia. Pokorne sme si teda radšej vybrali mini-pizze, ktoré I Love Pizza prináša ako svoj vklad do ošúchanej témy talianskeho slaného koláča. Aspoň vyskúšame miestnu špecialitu.

3. Počkajte tak desať minút. Mínus

Po všetkých peripetiách nás až zamrazilo, že máme ešte čakať. Sme vo fast-foode! Jasné, určite to malo svoj dôvod, všetko má. Treba sa pohrať s konceptom tak, aby čakanie nikdy nepresiahlo taký čas! A ak nie je iná cesta, ponúknuť kupón na zľavu z budúceho nákupu pri čakaní nad 5 minút

4. Vymeníme. Plus (a malé mínus)

K jednému menšiemu (6 ks) a väčšiemu (9 ks) mini-pizza menu sme si objednali šalát s colou. Pridali sme aj pizza-chipsy (+ 0,50 eur), aby sme vyskúšali, čo tým myslia. Chceli sme parmezánové. Dorazili voňavé cesnakové. Aj keď by sme ich pokojne zjedli, skúsili sme výmenu. Bez pol slova fungovala. Aby to nebolo úplne dokonalé, predavačka použité balenie pred nami zaklapla a vrátila medzi predajný tovar.

5. Predávame nepredajné. Mínus

Dobrú chuť

Druhým mínusom a našou smolou bolo, že parmezánové “chipsy”, po slovensky nakrájané pizza cesto (odhalenie!), nám obsluha priniesla spálené. Na obrázku vidíte, že to s nimi vôbec nebolo ružové. Celý personál by mal mať v hlave kontrolku a akýkoľvek produkt, s ktorým by bol sám nespokojný, jednoducho neservírovať. Nikdy.

Mini-pizze dorazili. Väčšie balenie obsahovalo druhy s pestrejšími surovinami. Nám najviac chutil úplný základ, salámová pizza. Na surovinách tu evientne nešetria, napriek tomu, že je to fast-food. Aj mozarella bola poctivá, aj prosciutto bolo prosciutto, huby aj bazalka boli čerstvé. Podľa nás by v rámci prevádzky mohli mini-pizze servírovať bez drahého, veľkého a neekologického papierového balenia.

Záver: Načo ďalšia pizza

Fast-foodových konceptov sú po svete státisíce, väčšina má jednu prevádzku. Stačí sa prejsť po ulici v ktoromkoľvek západnom meste a narazíte na desiatky. Sú dobré aj horšie, zjavne nie je až taký problém si prevádzku vymyslieť a otvoriť.

Kráľmi ulice sú však všade fast-foody, hoc aj s menej kvalitnými surovinami. Majú možnosť nakupovať v obrovských množstvách, obrovskú silu značky, peniaze na marketing, školenia personálu, kvalitný manažment a možnosť podržať prevádzku v nábehovom období.

Začínať popri nich predávať klasický fast-food, to môže byť dosť samovražedná misia. Skôr či neskôr nebude na globálnych hráčov stačiť. Ak ponúkať jedlo na ulici, tak skôr ísť po lokálnych špecialitkách. Výhodou I Love Pizza je, že v pozadí prevádzku istí rozbehnutá značka rozvozu pizze, obchodík je len aktivita popri tom.

Pravdupovediac, I Love Pizza vyzerá tak dobre, že neznalý by ju na prvý pohľad mohol považovať na medzinárodného hráča. Aj chyby sa začínajúcim dajú tolerovať. No nás skrátka nič nepresvedčilo, aby sme sa vrátili. Veď stále je to len a len pizza. Lepšiu alebo porovnateľnú dostanem bez komplikovaného menu v reštaurácii, a to celú.

Kompletná galéria z návštevy I Love Pizza

Pre popis fotografie kliknite na “i” vľavo hore

Možnosti riešenia: Energiu venujte na niečo, v čom viete vyniknúť

Chutná pizza so zbytočnými prekážkami. Aby sa stala I Love Pizza destináciou, nepotrebuje množstvo akcií, ktorými sa hemžia jej výklady a Facebook Stránka. Potrebuje tak osobitý produkt, že ľudia si o ňom budú rozprávať. Jednoducho, energiu venujte na niečo, v čom viete vyniknúť. A treba ísť do hĺbky základu celého konceptu. Napríklad:

  • Nahádžte si na pizzu čo chcete za XY! (zasiahnete masy)
  • Najviac syra na pizzi v meste! Len za XY! (zasiahnete mužov)
  • Len 400 kalórii v skvelom obede! (zasiahnete ženy)
  • Nekonečne lacná pizzzzzzza! Každý ďalší kúsok je o 50 % lacnejší! Ideme až na nulu!

A tak ďalej, a tak ďalej. Čokoľvek, čo je zaujímavé povedať kamarátovi

Mimochodom, I Love Pizza:

  • Aký máte odbyt sladkých pízz? Netypická kombinácia, treba ju dať ľuďom stále ochutnávať. Do fast-foodu nikto neprišiel experimentovať
  • Načo sú vám raňajky, keď otvárate o 10:30?!
  • Slováci na obed milujú polievku a hlavné jedlo. Urobte im menu s dennou polievkou. Zákazníci vás zoberú do úvahy, keď budú v centre hľadať “menučko”.
  • Facebook máte plný akcií typu dnes zľava na toto, zajtra na tamto. Je to zbytočné, keď nepoznám ani základnú ponuku, nepoteší ma zľava. Dajte radšej ľuďom zľavu na ďalší nákup, ak sa preukážu starým bločkom. To už buduje vzťah a zákaznícku bázu
  • A napokon: Stojí vám za to investovať vo fast-foode do prvotriednych surovín, ktoré vyháňajú cenu hore? Docení to fast-foodový zákazník? Skutočne si myslíte, že fast-food je fine-dining?
  • Prečo sme nedostali letáčik so zľavou n a vašu roznášku? Každý náhodný zákazník môže začať volať vám, keď dostane chuť na pizzu

BTW, veľmi radi by sme napísali aj ceny menu, ktoré sme si dali. Blok sme však zahodili s tým, že ich nájdeme na webe. Mysleli… Web funguje len pre donášku a neznalý nechápe, čo je donáška (ak vie, že také niečo prevádzkujú) a čo patrí prevádzke na Rybárskej bráne. Pozrite si aspoň menu-boardy z Facebook stránky I Love Pizza.

Prevádzkujete podnik v službách a radi by sme od nás dostali podobné hodnotenie? Kontaktujte nás na retazce@gmail.com

2 comments

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s