Všetko o novej pobočke Shtoor: Bude poschodová a nebude posledná [rozhovor s majiteľom]

Aj vás sme na našej Facebook.com/Retazce v sobotu prekvapili fotografiou billboardu, ktorý sľubuje druhú pobočku bistra Shtoor? Podnik otvorený len v auguste minulého roka už nie je neznámou slovnou hračkou. Je to bistro, ktoré odmietlo nalievať či podávať polotovary, vie podávať  kávu a radikálne otočilo malomeštiacky trend anglických názov. To všetko vo vtipnom a konzistentnom koncepte. A to v Bratislave stačí na prívlastok “legendárny”, ktoré si majitelia sebavedomo napísali na reklamu. Nečudujeme sa, že v pluse bola už po dvoch mesiacoch, ako nám povedal jeden z nich Martin Bajaník. Otázok sme mali viac.

Shtoor je v prevádzke deviaty mesiac. Odkedy hovoríte o úspešnom projekte?

Základnou motiváciou pre tento projekt bol pocit niekoľkých ľudí, že v Bratislave chýba kaviareň, v ktorej by sa radi stretávali. Vedeli sme tiež, že v našich pocitoch nie sme sami a preto sme verili v úspech od počiatku. Ak sa nám podarí zrealizovať našu predstavu, budeme hovoriť o úspechu. Reakcie našich zákazníkov (aj keď zo začiatku nám pomáhali najmä vychytávať “detské choroby”) nás presviedčajú, že sme konali správne. A čo sa týka obchodného úspechu, prevádzka si začala na seba zarábať už po dvoch mesiacoch od otvorenia.

Kampaň hovorí o “legendárnej” kaviarni? Nie ste v prevádzke ani rok, nie je to priskoro?

Samotný názov kaviarne má v sebe veľkú mieru nadsádzky a tak je to aj v marketingovej komunikácii. Ľudovít Štúr a celé obrodenecké hnutie sú opradení mnohými legendami. Postrelil sa Štúr sám alebo v tom mal prsty niekto iný? A ako to bolo vlastne s tou Adelou Ostrolúckou? Veľmi pozorne sledujeme spätnú väzbu našich zákazníkov a keďže sme doteraz nerobili žiadnu kampaň, vieme, že správy o Shtoorovi sa šíria pomerne rýchlo a čisto ústnym podaním – legendami a dovolíme si povedať, že takto nám to vyhovuje. Často sa u nás zastavujú ľudia, aby nás upozornili na “gramatické chyby” v našom menu, hoci ide o pôvodnú štúrovskú slovenčinu a podobne to bude asi aj s prídomkom “legendárny”.

Čo bolo podnetom na druhú pobočku Shtoora? Hľadali ste priestory a možnosti aktívne, alebo prípravu “dvojky” iniciovalo naopak nájdenie priestoru?

Už na začiatku pri samotnom uvažovaní o tomto kaviarenskom koncepte sme vedeli, že pokiaľ to bude možné, neobmedzíme sa na jedno miesto. Expanziu sme však neplánovali nasilu a čisto obchodne, ale čakali sme na vhodnú príležitosť. Náhoda zapracovala, druhý priestor je blízko Jazykovedného ústavu Ľ. Štúra. Ponuka na Shtoora č.2  sa stretla s pozitívnou odozvou zákazníkov (keďže je kaviareň na Štúrovej pomerne vyťažená a v istých hodinách je ťažké nájsť tam voľné miesto) a chuťou majiteľov pokračovať v tomto projekte. Takto uvažujeme aj do budúcnosti, pričom prioritou stále ostáva kvalita, ktorú sa snažíme vtesnať do značky SHTOOR. Najlepšie to asi ilustruje známy Štúrov výrok: “Nazpäť cesta ňemožná, napred sa ísť musí.”

Ste pripravení na inú rovinu vnímania Shtoora – malú lokálnu kaviareň majú ľudia tendenciu vnímať pozitívne, sieť negatívne. Očakávate takú reakciu časti zákazníkov?

Nemyslíme, že by bolo vnímanie nastavené takto. Existujú poloprázdne neobľúbené lokálne kaviarne a naopak veľmi úspešné siete. Nazdávame sa, že úspech našej kaviarne nestojí a nepadá na množstve prevádzok, ale na kvalite produktov, atmosfére a prístupe k zákazníkom. Ak sa nám podarí toto pretaviť do ďalšej prevádzky, budeme môcť s radosťou obslúžiť a potešiť ešte viac ľudí. Inak povedané, budujeme značku SHTOOR a nie sieť kaviarní.

Vizuál kampane, ktorá odštartovala nedávno. Nečudo, nasledovala informácia o prípravách druhej pobočky

Je už pri dvoch pobočkách čas na vernostný program?

Už dlhšie uvažujeme nad jeho formou a pri dvoch prevádzkach je táto otázka stále aktuálnejšia. Vernostný program potrebujeme vo chvíli, keď si chceme budovať stálych zákazníkov. Sme presvedčení, že naši súčasní zákazníci sú v prevažnej miere našimi stálymi zákazníkmi, ale uvedomujeme si, že pri viacerých prevádzkach sa toto môže zmeniť. Chceli by sme priniesť vernostný program, ktorý by bol trocha iný a ktorý by nebol len o zľavách, či bonusoch. Máme pár tipov, ale čas ukáže, ktorý sa nám podarí pretaviť do reality.

Aká bude druhá pobočka z hľadiska interiéru – budú nejaké novinky v koncepte? Bude väčšia či menšia, nejako špeciálne členená?

V novej prevádzke sa snažíme zachovať atmosféru, na ktorú sú naši zákazníci zvyknutí, no žiaden priestor nie je rovnaký. Pristupujeme k nemu ako k originálu, keďže sám o sebe je definovaný miestom kde sa nachádza, ale aj dajme tomu budovou, či vedľajšími prevádzkami. Tento krát pôjde o kompaktnejší priestor, ktorý budeme mať možnosť v rámci pešej zóny doplniť malou terasou. Súčasťou nášho konceptu je tzv. dvojpriestor, kde jedna časť je venovaná baru a rýchlejšej prevádzke s väčším ruchom a druhá je pokojnejšia, oddychovejšia. Toto ostane zachované, avšak vo vertikálnej rovine, keďže priestor má dve podlažia. Do interiéru sa snažíme prepašovať niekoľko autentických prvkov, ale to už necháme na vašu osobnú návštevu.

Bude ponuka a ceny v oboch pobočkách rovnaká, alebo si bude treba zájsť pre jednotlivé produkty do konkrétnej pobočky?

Jadro našej ponuky zostáva rovnaké, avšak vždy si nechávame otvorené dvierka na sezónne ponuky. Nevidíme dôvod, aby sme dve prevádzky od seba výrazne odlišovali, keďže nákupné správanie kaviarenského hosťa je také, že si chce v istom čase na istom mieste dať kávu a možno niečo malé pod zub a v okamihu, keď je táto potreba saturovaná, neuvažuje nad návštevou ďalšej kaviarne. Chceme teda priniesť kvalitný produkt do rôznych častí mesta, keďže si myslíme, že Štúrova a Panská ulica znamenajú rôzne cieľové skupiny. Veľmi dbáme na genius loci a preto aj pri rovnakej ponuke sa bude atmosféra mierne líšiť.

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s