Fenomény reťazcov 2010: Vášho miestneho obchodníka nahradí reťazec

Čaká nás zmena porovnateľná so znárodnením majetku súkromníkov pred 60 rokmi, alebo rozbehnutie súkromného podnikania pred dvadsiatimi rokmi. Akurát je to zmena, ktoré prebieha potichu a pomaly.

Nezačalo a to a ani neskončí sa to v roku 2010. No skutočnosť, že obchodné koncepty s množstvom pobočiek zásadným spôsobom menia naše mestá, určite patrila medzi fenomény uplynulého roka.

Agresívne rastie sieť pobočiek DM Drogerie Markt, Intersport, Dráčik, Asko, All Toys, Delikateso, Deichmann, Bepon, Tesco Supermarket či Expres, Panta Rhei, Optika Siloe, Jysk či New Yorker sa objavujú všade, kde je voľná škára: od lepšie situovaného shopping mallu až po posledné fachmarktzentrum.

A tiež diskonty ako Kik, Okey Elektro, Elektro Planeo, Jysk, Takko, Mana a ďalší sa nám rozliezajú po okrajoch slovenských miest a ich prírastky sú extrémne. Sústredené v exteriérových fachmarktzentrách priniesli na Slovensko predajne, ktorých počet je tak obrovský, že predávajú skutočne lacno. A preto sa za nimi zákazníkom oplatí ísť na kraj mesta. Zmetú zo sveta tie miestne obchody, ktoré sú drahé a nekvalitné.

“Značkové” obchody postupne nahradia fragmentovaný trh lokálnych podnikateľov od drogérií, elektrá, cez kaderníctva, butiky či nábytkárne. Bude prirodzené, ak v Partizánskom budú očakávať Panta Rhei a ohŕňať nos nad miestnym kníhkupectvom. Bude samozrejmé, keď povieme “chovprodukt” a vyberieme sa do jednej z pobočiek dvoch reťazcov, ktoré budú obsluhovať celé Slovensko. Už aj v mestách nad 30 tisíc obyvateľov budú mladí po škole chodiť na Big Mac, nie na langoš.

Ak takýto obchod máte, popremýšľajte, ako sa od reťazca vymedziť – kvalitou, znalosťou zákazníka, službami. Alebo to rovno zabaľte. A vy ostatní – schválne – koľko z týchto predajní pribudlo posledný rok vo vašom okolí?

Fenomény Reťazcov 2010 vychádzajú celý týždeň od 3. do 7. januára 2011:

3. januára: Celý týždeň Fenomény, ktoré definovali rok 2010 v Reťazcoch na Slovensku

4. januára: Do supermarketov prichádza kvalita

5. januára Rozvoj svetových fast-foodov, ktorý u nás nemá obdobu

6. januára: Káva dostáva vyššiu úroveň

7.  januára: Značkové supermarkety idú na sídliská

4 comments

  1. no neviem co si mam o tom mysliet, ale obavam sa ze zdanie klame. Vidim, ze autor clanku je z Bratislavy a zvysok slovenska vnima ako sucast Petrzalky. Chodte sa pozriet do Revucej, Roznavy, Stropkova, Detvy a x dalsich miest. Vietnamske odevne a textilne predajne zaplavuju kazdu dieru a aj supermarkety v tychto mestach podlahli miestnym zvykom a aj ch predajne uz vyzeraju niekedy horsie ako posledny dedinsky obchod. Spinave smradlave toalety v Tescu niesu ziaden problem. Lidl smrdi a je spinavy ako za socializmu. Kvalita a uroven predaja priamo odzrkadluje svojich klientov.

    Like

  2. Vítame Vás v internetovom obchode našej firmy.

    Elektronicka cigareta za najlepšie ceny. Elektronicka
    cigareta a príslušenstvo, internetový predaj. Sme radi, že ste sa rozhodli žiť zdravšie.

    Sme radi, že ste sa rozhodli žiť zdravším životným štýlom, ktorý vytvorí prostredie príjemné pre život nielen váš, ale celej vašej rodine a blízkemu okoliu.

    Ponúkame Vám naše skúsenosti a množstvo spokojných zákazníkov, pridajte sa k nim aj vy.
    Kontaktujte nás, radi Vám poradíme vybrať to
    najlepšie pre Vás. Náš e-shop pôsobí na
    trhu už od roku 2009 a špecializuje sa na dovoz zaručene originálnych, kvalitných
    a certifikovaných elektronických inhalátorov,
    elektronicka cigareta , náhradných dielov a príslušenstva priamo od výrobcu
    Microcig (MIT – Microcig Innovation Technology) za vynikajúce ceny.
    Microcig patrí medzi najväčších svetových výrobcov od samého začiatku existencie elektronických inhalátorov.
    Neustálym inovovaním svojich výrobkov diktuje smer vývoja, ktorý mu v spojení s kvalitnými materiálmi vybudoval punc špičkového a jednoznačne
    najkvalitnejšieho výrobcu na trhu s elektronickými inhalátormi.

    Tovar následne distribujeme po celom Slovensku a Českej republike.
    Dovoľujeme si Vás upozorniť, že všetky výrobky sú určené osobám starším ako 18 rokov.

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s