Fenomény Reťazcov 2010: Káva dostáva vyššiu úroveň

Kaviarne s nič nehovoriacimi anglickými názvami, chladným interiérom, zlou kultúrou podávania kávy, nevrlou obsluhou a sortimentom, ktorý pripomína všetko, od pizzerie cez nočný bar až po krčmu. Podiel, ktorý má táto slovenská klasika na balíku všetkých kaviarní, sa zmenšuje.

Najväčší a najdospelejší slovenský kaviarenský reťazec Coffee&Co má za sebou klinickú smrť a nových majiteľov. Môže sa tak opäť nadýchnuť na rozvoj. Sme naň zvedaví. Zatiaľ sa zobudil marketing.

Súčasťou novej koncepcie rozvoja McDonald´s je aj pridružené McCafé. Ani v malých mestách Slovenska tak nebude zázrakom zobrať si kávu so sebou v kvalite, ktorá vás nenúti hádať sa s obsluhou. Vo väčšine malých miest, kam McDonald´s príde, si budú môcť dať vôbec prvé espresso bez spálenej či drevnatej kávy a neprepáleného mlieka. Áno, aj kaviarenský fast-food je bohužiaľ v našej realite skok o tri levely vyššie.

Popri nevídanej expanzii Panta Rhei (prečítajte si, prečo bola možná), ktorú firma rodiny Bödökovcov z Veľkého Medera ukázala posledné mesiace, stihla značka pozdvihnúť aj svoje bezmenné kaviarne v prevádzkach na samostatný koncept s vlastnou dušou – Café Dias. Takmer všade, kde Panta Rhei minulý rok otváralo, pribudla aj táto nová značka. Má tisíc múch, no dobrý základ na zlepšovanie.

Už po nádychu je Coffeeshop Company, rakúska licencia v slovenských rukách v Česku aj na Slovensku. Tí veľa neotvárali, no reálnych plánov je dosť. V Bratislave otvoril jednu ďalšiu pobočku aj taliansko-slovenský Greentree. Po dvoch rokoch má tri.

Pre kvalitu kaviarní je dobre aj to, že majiteľ sietí Emporio Café sa rozhodol zastaviť a zrušiť svoju rozpačitú expanziu na Slovensko a zostal iba tam, kde začal – v Auparku Bratislava a tam, kde sa mu zrejme darí – trenčianske Laugarício. Svoje Emporio Bakery predal Samoške a Emporio Schoko zatvoril úplne. Nekvalita neprežila.

A na záver Shtoor. Pre nás etalón konceptu, ktorý presne vystihol to, po čom návštevníci kaviarní hlavného mesta túžili. A vytýčil cieľ, kam by sa ostatní mohli skúsiť priblížiť.

A čo si o tomto fenoméne myslíte vy?

Kde sme o tom písali

Fenomény Reťazcov 2010 vychádzajú celý týždeň od 3. do 7. januára 2011:

3. januára: Celý týždeň Fenomény, ktoré definovali rok 2010 v Reťazcoch na Slovensku

4. januára: Do supermarketov prichádza kvalita

5. januára Fenomény Reťazcov 2010: Rozvoj svetových fast-foodov, ktorý u nás nemá obdobu

3 comments

  1. okrem toho siveho pisma na bielom podklade ktore sa zle cita nielen na mobile ale aj PC a chybajuceho odkazu na mobilnu verziu sa cez Opera Mini v mobile neda publikovat ani komentar, kedze nevyskoci vyskakovacie okno ako na PC po stlaceni Post as…

    Like

  2. Shtoor je sice na tyomto webe ospevovany. Interier beriem, infantilny pokus o shtoorovcinu mi z dlhodobeho hladiska pride out a ku kave mam vyhrady – niekolkorat som si ju tam na zaklade ospevovania tejto kaviarne dal a vzdy hneda voda bez cremy – to mozem ist do McDonalds rovno…

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s