Fenomény Reťazcov 2010: Rozvoj svetových fast-foodov, ktorý u nás nemá obdobu

Subway vstúpilo na Slovensko a začína sa diať to, čo všade, kde je: vďaka jednoduchému a lacnému modelu franchisingu pomaly ale isto naberá prevádzky a za pár mesiacov dosiahne taký počet pobočiek, ako McDonald´s po desiatich rokoch.  Ten sa tiež zaktivizoval a po rokoch stagnácie sa rozhodol na Slovensku spustiť agresívnu expanziu – svoj “domček” by malo dostať každé mesto nad 30-tisíc obyvateľov. Prvými lastovičkami sú Prievidza, Liptovský Mikuláš či Zvolen.

Na Slovensko prekvapivo vstúpili dva významné reťazce:  jeden z najväčších svetových fast-foodových značiek Burger King a nezostal pri jednej prevádzke. Druhým je významná viedenská pekárensko-kaviarenská značka Anker, ktorá má za sebou prvý krok – pilotnú prevádzku na najväčšom letisku v krajine a pred sebou ambiciózne plány v Bratislave.

Nestál ani rozpačitý Nordsee – síce zatvoril jednu, no otvoril tri prevádzky. V nových centrách otvárali aj postupne sa profilujúci lokálni hráči ako Papa Chicken, Pizza Mizza Expres alebo Taco Rey.

Postsocialistický fast-food v podobe starej žemle, kapusty, lacnej náplne a kečupu v rôznych variantách, tras sa! Rýchle stravovanie na svetovej úrovni nikdy nemalo na Slovensku lepší rok.

Kde sme o tom písali

Fenomény Reťazcov 2010 vychádzajú celý týždeň od 3. do 7. januára 2011:

3. januára: Celý týždeň Fenomény, ktoré definovali rok 2010 v Reťazcoch na Slovensku

4. januára: Do supermarketov prichádza kvalita

One comment

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s