Vittorio Ventura z Greentree Caffé reaguje na kritiku Reťazce.sk: Nemali by ste byť deštruktívni

Už vám napísal Talian podnikajúci na Slovensku list písaný rukou? My už môžeme povedať áno. Ten Talian bol Vittorio Ventura a list bol na hlavičkovom papieri jeho siete kaviarní Greentree Caffé. Naši pravidelní čitatelia už asi šípia, že to bude mať nejaký súvis s našim blogpostom Čo sa deje, Grentree?, ktorý vyšiel pred dvoma týždňami.

Sme veľmi radi, že Greentree žije a majiteľ siete sa vie za svoje dieťa postaviť. Presne toto sme chceli počuť. Bez ohľadu na to, že máme na mnoho vecí iný názor. Veď tak to má byť. Po súhlase pána Venturu vám prinášame prepis celého listu, aby ste spoznali aj jeho pohľad na vec.

Scan listu Vittoria Venturu z Greentree Caffé pre Reťazce.sk

Pozrite si scan listu vo fotogalérii. Pre zväčšenie kliknite

This slideshow requires JavaScript.

Textový prepis listu

(poskytlo Greentree Caffé)

Milý Radoslav,

Vybrali Ste si peknú prácu.

Robiť žurnalistiku o obchodných aktivitách je zaujímavé a môže byť stimulujúce tak pre zákazníkov ako aj prevádzkovateľov.

Vo Vašej práci je dôležité byť kritický, ale taktiež nebyť banálny a urýchlený pri názoroch, inak článok prestáva byť  stimulujúci.

Hoci Vás sledujem so sympatiou od začiatku, musím poznamenať, že o Greentree ste písali iba občas.

Vo Vašom prvom článku „Zelené sklamanie“ Ste nám nedávali žiadnu šancu na prežitie: naše kaviarne boli studené a sterilné, kde sa pila zlá káva a  všetko bolo v krátkosti zlé.

V nasledujúcich článokoch Ste nevyvrátili rozpačitosť o Greentree až na výnimku o našej zmrzline, ktorá si získala Vaše srdce.

Kolektív Greentree pracuje s vášňou a mrzí všetkých, že si nevšimnete zmeny a novinky v našich kaviarňach, čo je vidieť, keď spomínate v dnešnom článku medzi vecami, čo sa Vám nepáčia „focaccia“, ktorá nie je v našom sortimente už mesiace.

Čo sa týka kritiky ohľadom škorice na všetko, plne s Vami súhlasím. Prial by som si, aby sa každého zákazníka spýtalo, čo si prosí alebo či si prosí, ale bohužial moji zamestnanci ju často dajú aj bez opýtania.  Musím predsalen povedať, že škoricu pýta 99 zo 100 zákazníkov na Slovensku.

Taktiež Vám dám za pravdu ohľadom veľmi zlej grafiky o sóji (…..robil som ju ja!) a slabej aktualizácii webu.

Pravda je, že sa viac sústreďujeme na aktualizáciu skupiny na Facebook-u, s ktorou je môžné dosiahnuť bližší kontakt s verejnosťou.

Toto povedané, dovoľte aj mne urobiť Vám malú kritiku: niekedy mi pripadáte ako „novinár z Manhattanu, ktorý si nie je vedomý toho, že sa nachádza v Bratislave“.

Nemôžem uveriť tomu, že neviete o tom, že väčšina Slovákov volá talianske espresso (25 ml) piccolo a beztoho, aby o tom vedeli volajú presso (espresso) vačší nápoj.

Ak teda o tom viete, povedzte mi či je podľa Vás z kultúrneho hľadiska dôležitešie volať v menu piccolo to, čo vačšina zákazníkov považuje za espresso (25ml) alebo organizovať kurzy ochutnávačov kávy v spolupráci s IIAC (Istituo Internazionale assaggiatori caffe – Medzinárodný inštitút ochutnávačov kávy)?

Veríme, že čo sa týka kultúry kávy, sme nešetrili na kvalite našej zmesy a taktiež sme predstavili „pražiarenský kútik“ v našej prevádzke na Obchodnej, a taktiež máme za to, že je dôležite dodržiavať  dobre fungujúci systém našich objednávok, aby sme sa tak vyhli radom pred pokladňou a nespokojnosťou či nedorozumeniami so zákazníkmi.

To je dôvod, ktorý nás donútil volať piccolo espresso (25ml), nie je to nevedomosť , ale potreba, aby bol systém objednávok funkčný (pozn.prekladateľa: prvý rok sme mali na boardoch názvy správne, nasledovne boli zmenené na viaceré žiadosti zákazníkov).

Pri pokladni je dôležité podať správne objednávky, pripraviť zákazníkov nápoj za čo najkratší čas a nie robiť etymologické lekcie.

Ale prečo komentovať zaradenie sójového mlieka  pozastavením sa len pri plagáte urobenom vo Worde?

Prečo označiť, že pomarančová šťava ponúknutá v raňajkovom menu je malá, hoci má 250 ml?

Prečo sa limitovať na povedanie, že neaktualizujeme web, bez spomenutia, že patríme medzi kaviarne s veľkým počtom fanúšikov?

A nakoniec prečo ste sa  od škorice dostali k tomu, že sa pýtate, či je Greentree sieť, ktorá ide dole vodou?

Pretože dáme škoricu na všetko, neaktualizujeme web a urobili sme plagát vo Worde sme v krachu?

Verím,  že Vaše články sú myslené ako provokácie, a že Vy nie ste z tých novinárov, ktorí píšu články za každú cenu, nezávisle od ich obsahu.

Dúfam, že Vás uvidím častejšie v kaviarňach Greentree, azda aj  s inou pozornosťou a s prístupom viac objektívnejším a menej náchylnejším na deštruktívnosť.

Prajem Vám Veselé Vianoce

Vittorio

Reklamy

9 myšlienok na “Vittorio Ventura z Greentree Caffé reaguje na kritiku Reťazce.sk: Nemali by ste byť deštruktívni

  1. Už som to písal, ale dobrá káva nerovná sa automat, ako používajú, ale dobrý pákový stroj. Talian by to mohol vediet… Pozrite sa ako tú kávu pripravujú, katastrofa.

    Like

    1. Na margo toho “automatu” by som len dodal, ze Stano zrejme videl akurat tak “skatulu” toho stroja. Ak by nazrel dovnutra, zistil by, ze to nie je stanicny automat, ale masina, ktora ma v sebe vahy (na vazenie zrniek kavy, a teda kazdy jeden zakaznik dostane rovnake mnozstvo, co sa neda povedat o pakovych strojoch, kde si casnici zvyknu “ulievat” tym, ze neraz nechaju prekvapkat uz raz pouzitu zmes alebo pri novom davkovani je z tych klasickych 7g akurat tak 5.) Mlyncek aj vaha su riadene technikou, takze nevznikaju rozdiely v davkovani. A kto povie, ze dobra kava vyjde len z pakoveho stroja, celkovo nema zmysel pokracovat v debate.

      Like

  2. V tomto pripade som celkom nachylny suhlasit s nazorom pana majitela. Je fakt, ze z vasich clankov je okamzite jasne, ktore retazce su vam sympaticke, a ktore nie, pricom mam dojem, ze si vas ziska skor kvalitny marketing ako kvalita ponukanych sluzieb. Napr. Coffeeshop Company je z hladiska ponukanych produktov cisty des a zla parodia na americku verziu kavy. A priestotu im davate viac nez dost. Podobne McCafe – prvykrat po velmi dlhom case sa mi stalo, ze som v Mirage nechal nedopitu kavu na stole. Ich presso bol tak hnusne, ze som to uz davno nezazil. A to som uz na SK zazil vselico. A opat – reportaz prave z Mirage – “neodolali sme McCafe.”
    GTC mi je sympaticke prave tym, ze “nemrsia” zakladne kavove napoje, maju sympaticky koncept a aj ked je kvalita ich espressa kolisava, nikdy neklesne pod priemer, ktory je stale vysoko nad tym, co vedia ponuknut vyssie zmienene retazce.

    Like

    1. Zdravim Juraj, sme radi, že Vám stojíme za tak dlhý komentár!
      Tento blog sme s kolegom založili preto, pretože sme mali chuť podeliť sa s našimi názormi na reťazce. Vadilo nám, že na internete nie je miesto na diskusiu o tejto téme. A názory, Vaše či naše, sú prirodzene neobjektívne. Aké by to bolo hrozné, keby nikto nemohol hovoriť svoje názory, pretože nie sú vyvážené! :) Takže my nielen že náš názor neskrývame. My tento blog pre prezentáciu našich názorov píšeme.

      Zároveň, nikde sme nepísali, že Coffeeshop Company je podľa nás etalón kvality a kultúry kaviarní, ktorú zrejme Vy (vnímajúc váš text) identifikujete s viedenskou kultúrou. Tobôž si to nemyslíme o McCafé.

      Like

      1. Dakujem za odpoved. :-) V tom pripade by mozno stalo za to jasne zadefinovat, co povazujete za kvalitny retazec a co nie. Pre mna je zakladom kvalitny produkt, ak ho dany retazec neponuka, tak moze mat marketing aky chce, stale to pre mna bude zly retazec. Je mi jasne, ze toto je blog a nie spravodajsky portal, preto je tu premietanie osobneho nazoru autorov priam vitane (a rozhodne mi nevadi), ale stale si myslim, ze retazec zamerany na kavu by mal v prvom rade ponukat kvalitnu kavu. A vobec netrvam na viedenskej kulture – tu by som skor hladal v malickych kaviarnach nez v retazcoch. Len mam dojem, ze mate dvojite meritko na retazce, ktore su vam sympaticke a na tie, ktore nie.
        PS: Berte to, prosim, ako snahu o konstruktivnu kritiku. V skutocnost mam vas blog velmi rad a som jeho pravidelnym citatelom.

        Like

      2. Velmi si cenim diskusiu bez krvi v ociach.

        Ano, mame dvojite meritko. Ak ma clovek s niecim v minulosti zlu skusenost, prirodzene k veci nepristupujeme s doverou pri dalsom kontakte. A to sa nezmeni, ci je to napisane na Retazcoch alebo nie.

        No a kvalita: produkt musi mat jasny pozicioning, teda definovane ambicie. Vecnym nezmyslom napriklad pri hodnoteni restauracii je klast menuckovej vyvarocni ambicie fine-dining podniku. Podobne predpokladat, ze McCafé bude chciet byt nr. 1 v kvalite kavy. Koncept je postaveny tak, ze na maly priestor postavite automaticky espresso stroj s priemernou kvalitou kavy a rozmrazite par kolacov. Najmete brigadnika, ktory moze pracovat po kratkom zaskoleni. McDonald´s nie je fine-dining reštaurácia, ale fast-food. V takom istom vzťahu je McCafé ku kaviarni. A to vôbec nehovoríme s dešpektom. Približne tu sa na trhu nachádza McCafé a z tej perspektívy ho hodnotíme.

        Greentree napríklad je na trhu niekde inde. Chcú byť dobrá kaviareň s prémiovou kvalitou produktov. Tak je zase perspektíva iná.

        Like

  3. Ja by som sa zastal Greentree Caffé. Pracujem v Poluse, kde je x kaviarní, ale jediné miesto, kde si na káve pochutnám je práve GTC. Okrem toho, že káva je tam dobrá, majú milý a usmiaty personál a príjemné prostredie.

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s