Nákupy v Prievidzi: Ako vyzerá nákupná zóna v “bežnom slovenskom meste”. A Billa, ktorá sa opustila

Prievidza má 50 tisíc obyvateľov. Nákupné zóny dve. Jeden shopping mall. Druhý v príprave. O treťom okrem plánov dávno nikto nepočul. S vyše 50 tisícmi obyvateľov nie je ani typicky malé okresné a už rozhodne nie veľké krajské. Prievidzu teda možno považovať za dokonalo reprezentatívne “obyčajné” slovenské mesto.

V Prievidzi sme boli pri návšteve nového OC Korzo koncom septembra, prevádzky v rozšíreniach hypermarketu Tesco ešte len pripravovali. Okrem úplne bežného Kauflandu, centra Korzo, hypermarketu Tesco s retail parkom a chystanému McDonald´s  obsahuje jednu zvláštnosť.  Budova prvého supermarketu Billa vo veľkom formáte na Slovensku, ktoré vtedy dostávali názov Big Billa. Akurát že Billa budovu už dávno opustila.

Spomínate si? Billa postupne túto značku prestala používať. Nemecký predajca potravín dal Prievidzi dôveru, no už po pár rokoch sa “pratal”. Do jeho bezprostrednej blízkosti totiž pristavali hypermarkety Tesco a Kaufland. Budova Billy nejaký čas chátrala, no potom prišli záujemcovia – polovicu obsadil Nay Elektrodom, do druhej sa vmestil predajca lacného textilu Just Play a predajca podlahových krytín. Nay Elektrodom sa odsťahoval do nového nákupného centra Korzo, do oveľa menších priestorov.

Priestory po Nay zabrali domáce potreby Kinekus, žilinská firma, ktorá sa snaží budovať niečo ako sortimentom veľmi, veľmi zmenšený hobby-market so špeciálnym focusom na kúrenie. Koncept srší kreativitou pri názve – predajne sa volajú “Čaromarket” (najnovší prievidzský, nevedno prečo, toto meno nenosí) a vyzerajú ako komunistický sklad. Žiadny výrazný informačný systém, ktorý by naviedol zákazníkov k zlacnenému tovaru či povedal viac o doplnkových službách. Je to veľký priestor s regálmi s typickou slovenskou nepríjemnou obsluhou.

Kinekus teda predáva veľmi nudne a zastaralo. Funguje najmä na klasických letákoch. No expanzii to nebráni – prievidzká pobočka je už piata. Kinekus však asi nebude nájomcom roky – budova sa zrejme bude búrať, na jej mieste má stáť ďalšie  nákupné centrum. Snáď posledné v Prievidzi. Pre dobro nájomcov.


Možno vás bude zaujímať: Reťazce.sk majú špeciálnu Facebook Page s novikami slovenských fast-foodov. Kliknite na “Páči sa mi to” a buďte informovaní!

 


História sa uzatvára tým, že Billa chystá návrat do Prievidze. Začiatkom roka ho oznámila serveru Aktuálne.sk, vraj sa má šupnúť do roky nedostavaného socialistického kultúrneho domu v centre mesta, ktorému dali miestni meno Titanic. Moc v centre Prievidze nedávno – úplne netypicky – prevzalo Tesco, ktoré si prenajalo podzemie vedľa stojaceho obchodného domu Prior a ako potraviny využila priestor, ktorý bol na to pred desaťročiami plánovaný. Dlho nebude zo supermarketových reťazcov v centre sám – Billa už pre Prievidzu obsadzuje podľa pamäte serveru Google pracovné miesta na pozície ako skladník či vedúci úseku prostredníctvom job-serveru Profesia. Billa a Tesco Supermarket tam budú od seba na pár krokov podobne, ako v centre Žiliny.

Retail par pristavaný na parkovisku hypermarketu Tesco prináša obyvateľom 52-tisícového mesta prvú pobočku franchisingového Intersportu, všadeprítomného Dráčika a – už druhé pobočky neuveriteľne rýchlo rastúcich diskontov Okay Elektro a Kik Textilien. Heslo siete KIK je “každý deň jedna nová filiálka” v Európe, Okey je na Slovensku už 26-krát. Oba sú v exteriérových nákupných centrách ako doma. Ani si nevšímame, ako aj tieto diskonty menia tvár a spôsob nakupovania čoraz hlbšie na Slovensku.

Len pre doplnenie: Prievidza má ešte jednu nákupnú zónu s hypermarketom Hypernova, pobočkou Baumax s Decodom a niekoľkými prázdnymi nájomnými jednotkami okolo parkoviska a do tretice fachmarktcentrom s nájomcami ako Asko, Jysk, Planeo, DM Drogerie Markt či Deichmann.

Pozrite si všetky našej fotografie z nákupnej zóny v Prievidzi

Fotografie sú z konca septembra a  konca októbra. Pre zväčšenie kliknite cez súčasne slačené CTRL

9 comments

  1. V MI dopadla Billa podobne, ako u vás. Zato Nay prišiel vedľa nej ešte kým fungovala a istý čas fungovali v Big Billa budove spolu. Potom to vzdala a jej miesto zabral Čínsky textil Panda – v Michalovskom Nayku teraz tak trochu zapácha…
    Každopádne, Billa je späť v meste s oveľa menším a útulnejším konceptom, mimo akejkoľvek nákupnej zóny, na polceste medzi Lidlom a Kauflandom. Ako sa jej darí neviem, mamka ta občas zájde a vraj sa jej ta páči.

    Like

  2. Ďakujem veľmi pekne za bezplatnú propagáciu KINEKUSu, pán čo písal príspevok : Komunistický revival, asi má osobné skúsenosti s komunizmom. KINEKUS nestavia svoju obchodnú stratégiu na kopírovaní zahraničných reťazcov s množstvom často zbytočnej reklamy na predajnej ploche, ale na oplátku ponúka zákazníkom široký sortiment užitočných tovarov vo veľmi dobrých cenách bez zbytočných prirážok. Toto zákazníci vedia oceniť a navštevujú predajne KINEKUSu v čoraz väčšom počte, vďaka čomu KINEKUS budúci rok oslávi 20. výročie na slovenskom trhu bez zahraničnej podpory.

    Like

  3. Gratulujem autorovi tohto paškvilu k mimoriadne objektívnej reportáži. Na uvedenie veci na pravú mieru: …Zabudnutá… reklama billy na streche, ktorá nedá autorovi spať, bola až do odchodu NAY prekrytá ich reklamou, a po uvoľnení bola po dvoch týždňoch prekrytá reklamou KINEKUS, ale autorovi bolo lepšie zverejniť fotku, ktorá jeho ohováračskej reportáží viac vyhovovala, to isté platí o reklamách na priečelí budovy, ktoré boli pri otvorení prevádzky upravené na reklamné účely KINEKUS-u. Táto účelová reportáž svedčí o …vysokej profesionalite…autora, ktorý sa snaží očierniť úsilie domácich výrobcov a predajcov a o jeho charaktere svedčí aj spôsob fotografovania na predajni, pričom má určite súhlas personálu, ktorý je na jeho snímkach zachytený a bez súhlasu dotknutých zverejnený na tejto stránke. Len pre informáciu tohoto profesionálneho redaktora, predajňa sa stretla s veľmi kladným ohlasom obyvateľov Prievidze a okolia, o čom svedčí návštevnosť, blížiaca sa k hranici 15.000 platiacich zákazníkov. Prajem autorovi článku veľa profesionálnych úspechov a verím, že raz zacíti podobnú …profesionalitu… na vlastnej koži.

    Like

      • Nadviazať dialóg? A s kým? Domáca firma sa musí okrem iného vysporiadať s mafiou všetkých možných úradov a inštitúcií. A ak niekoho trápi, že sa niekde na pár dní objavila reklama bývalej prevádzky asi 12 metrov nad zemou a ešte z boku budovy, tak mi nedá, len sa zamyslieť nad jeho fundovanosťou a položiť si otázku “O čo autorovi ide?”

        Like

  4. Ja som zákaznikom Kinekusu už viac ako 10 rokov. Nikdy som sa nestretol s komunistickym a neochotným pristupom personálu. Nikdy sa mi nestalo, že by som musel predavača hladať medzi regalmi a keď ho konečne najdem, tem mi s úsmevov oznámi, že to musim isť za kolegom z iného oddelenia……. asi nie je zlato všetko čo sa blízka. V nablizkaných supermarketoch naozaj maju všetko, ale choďte tam kupiť skrutky! zaplatite toľko, že stratite chuť aj niečo doma urobiť. Čo sa týka odbornosti presonálu, tak istotne viem z vlastných skúsenosti, že v Žiline vedia čo predavaju a naozaj poradia. V Prievidzi som ešte nebol, ale nemyslim si, že by to bolo iné…..

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s