Korzo v Prievidzi: Recyklované Panta Rhei, skrytý Nay Elektrodom, nový Gate, návrat Kenvela a lacná architektúra

Už aj v mestách od 50 tisíc obyvateľov vznikajú nákupné galérie. Okrem ťažkých rán pre centrá týchto miest to znamená mnoho fenoménov zo sveta vyššej životnej úrovne, ktoré obyvateľom prinesú. Kvalitnejšie služby, lepšie značky oblečenia, food-courty, návrat kín do života mladých (a ak sa zadarí) aj lepšie kaviarne. A tiež nový spôsob trávenia voľného času. Prievidza otvára druhú desiatku najväčších slovenských miest, medzi Martinom a Zvolenom. Aj veľa menších miest ako Spišská Nová Ves, Michalovce, Liptovský Mikuláš či Nové Zámky už majú shopping-mally.  Prievidza tak bola tak trochu pozadu. Do konca septembra 2010.

Korzo v Prievidzi neprináša na prvý pohľad jednu kvalitu – architektúry. Pri zmene farby obkladu je to taká istá plechová búda, ako akékoľvek Tesco, len s inými farbami a jedným poschodím. Okolo žiadna architektúra, len autá. A cez parkovisko sa treba prepchať dovnútra. Nevadí. Investor investoval toľko, koľko sa mu v takomto veľkom meste oplatí.

Vidieť to aj vo vnútri. Presklená strecha je pre nákupné centrum požehnaním, no rustikálna “strieška” pôsobí ako z rakúskych centier zo 70. rokov. Lapsusy sú aj vo vnútri – Nay Elektrodom je po celej dĺžke zakrytý sadrokartónom, aby nebolo vidno, čo sa predáva. Galéria končí z jednej strany stenou – OK, plánuje sa rozšírenie. No z druhej strany, z ktorej sa centrum už rozširovať nebude, je tiež iba hluchá stena. Prečo nie nájomná jednotka?

Aspoň že vchod je dostatočne vyznačený: veľkými panelmi s logami nájomcov. Sme zvedaví, či sa bude správcovi chcieť logá aktualizovať.

A čo to hlavné, nájomcovia?

Panta Rhei vošlo do Prievidze tak jednou nohou, prevádzka je maličká a napriek klebetám bez svojho kaviarenského konceptu Café Dias. Škoda, mohla to byť jediná dobrá kaviareň v centre (ostatné je generický, s prepáčením, odpad so smiešnymi názvami ako Ami caffe restretto, Grand Milano, Alla Italia a podobne) Inak, ide o prevádzku s historickým dizajnom – Panta Rhei tento rok predstavilo nový vizuál navigačných nápisov (modro-červené), no v Prievidzi sú stále staré (strieborné). Možno pochádzajú z niektorej zo zrušených (trenčianske Masaryčky) či remodelovaných (Košice) predajní.

Nay Elektrodom sa v Prievidzi presťahoval z ľavej strany hypermarketu Tesco (budova bývalej Billy) na pravú stranu, do galérie Korza. A pointou celého sťahovania je asi trojnásobne menší priestor, ako v “búde” po žlto-červenom supermarkete.

Food-Court je chudobný. Tretia známa prevádzka Don Papa´s Pizza (Mlyny Nitra a Laugarício Trenčín) dopĺňajú dve vietnamské okienka s rozdielnymi názvami a viditeľne spoločnou kuchyňou. Volajú sa NGOCHAN (viete si predstaviť vetu “idem do Ngochanu?) a druhý Guty (aj vám to pripomína Glutaman sodný?)

Mimochodom, v Korze je aj Kenvelo, o ktorom už dávno neplatí “anywhere”. Už sme si mysleli, že sa nepozviecha po tom, ako zatvoril niekoľko lukratívne umiestnených predajní. Čo už, do veľkých miest prišli globálne značky za podobné ceny a pre česko-tureckého odevného vládcu 90. rokov zostávajú múdrou stratégiou práve menšie mestá.

V novom dizajne a s novým logom sa predstavil Gate a veľmi pekný dizajn má aj Baťa, ktorý sa do mesta defacto vrátil po sedemdesiatich rokoch.


A Prievidza má svoj prvý obchod s vlastným eskalátorom – New Yorker, nemecká odevná  značka so záľubou v expanzii vo východnej Európe. Predajňa dostala ako  jediná aj samostatný vchod

A nechýba Bepon :)

Na centre vidieť, že ho spravuje stavbár – otváracie hodiny centra sú sucho vytlačené  na A4-rke papiera. Webu centra by sa dalo vyčítať snáď všetko. Centrum však veľmi intenzívne pracuje s Facebookom, láka naň dokonca aj na plagátoch, ktoré zakrývajú zatiaľ neobsadené nájomné jednotky. (A ešte drobnosť: Všimnite si logo John Garfield na tomto plagáte – nechýba vám jedno “D” v názve? :)


Čo je hlavné – centrum je výborne umiestnené. V meste sú dve nákupné zóny a táto je tá živšia: s Kauflandom a Tescom, ktoré pristavuje ďalšie samostatné nájomné jednotky na úkor parkoviska. Stavia sa McDonald´s. Korzo na toto miesto zapadne skvele a ťažko ho v budúcnosti nejaké centrum v 50-tisícovom meste prekoná. Pred krízou sa hovorilo o ďalších dvoch malloch. Teraz zostáva v debatách len jedno – a tiež práve v tejto nákupnej zóne. A práve táto nákupná zóne je jediné miesto, kde môže Korzo niekto ohroziť. Bude to ale veľmi ťažké, pretože všetky značky, ktoré sú schopné zaplniť nákupné centrum v takto veľkom meste, už sú v Korze alebo niekde inde.

10 comments

  1. Odkial viete ze za hluchou stenou ako ste to nazvali uz nevznikne druha faza?? tvrdit nieco s urcitostou podobne ako v pripade Laugaricia a Coop Jednoty sa nie vzdy vyplaca ze? : ))

    A este jeden postreh – kaviarne…Z mojho pohladu kedze sa nejedna o chain koncepty tak dizajnovo vyzeraju az prekvapivo velmi dobre!

    Like

    • Zdravim. Z pravej strany druha faza zrejme vznikne, ako piseme. Z lavej strany to nie je mozne, pretoze tam stoji dalsia budova a cesta.

      Dizajn kaviarni: nech sa paci. Ide skor o kvalitnu konceptu: ponuky a servisu. Je to cisty standard, ktory je v Sk nakupnych centrach skor zly.

      Like

      • koncept – ponuka a servis je problem celeho Slovenska nie len nakupnych centier a samozrejme vratane vsetkych gastro zariadeni : )) takze na tuto temu by sme mohli vytvorit aj novy blog : )

        Like

      • Aj na Slovensku sú aj lepšie príklady, ako robiť kaviareň. Na Slovensku to zväčša znamená kúpiť lacný plastový nábytok, plagáty z ikey, priemerný kávovar, marlenku a colu a dať tomu taliansky názov. Narážka poukazovala na to, že v prevádzke v Korze nešli za túto líniu. Čo je pochopiteľné a očakávateľné, ale na druhej strane aj smutné.
        Už napríklad Café Dias v koncepte prekročilo tento sivý (pod)štandard, recept ako motivovať obsluhu ale, bohužiaľ, nenašli

        Like

      • Rado,

        neviem o tom aby kaviarne v Korze najma s talianskym nazvom ci uz to je ta pri food courte alebo dole na prizemi mali lacny nabytok z ikei, plastove stolicky, alebo nejake smiesne plagaty. Fakt si tam bol? :)

        a druha strana mince:

        neviem ani o inej lepsie vyzerajucej kaviarni v meste kym sa neotvorilo korzo : ))

        Like

  2. Tak uz na vas zareagovali aj na FB :D “myslim, ze kazdy ma pravo na nazor, ale rozpravat len negativne a nevnimat pozitiva…neviem investicia za 17 mil.Eur, 140 prac.miest sa mi zda pre mesto a region ako celkom pozitivna vec” – toto napisal admin skupiny… ako ste napisali, vidno ze ho spravuje stavbar ;)

    Like

  3. mňa prekvapuje prítomnosť značky Jeans Club – lebo ju u nás (narozdiel od Česka) skoro nevidno a potom Gaudí – cenovo trochu mimo Prievidze si myslím… a neplánujete sa znovu vrátiť do Maxu v skalici? skvelý príklad toho, ako zabiť nákupné centrum :)

    Like

  4. aj ked pochadzam z Prievidze,tak nebudem sa tu byt do hrudi a hrdo si branit to smiesne posobiace OC,ktore je len skraslenou verziou plechovej krabice :-)
    je smutne,ze toto OC prislo sice ako prve,ale v takto hroznom stave,kedy by ludia cakali,ze po tak dlhej stagnacii OC v Prievidzi,pride nieco lepsieho,krajsieho a reprezentativnejsieho formatu,ako to dopadlo v pripade Korza!
    co sa tyka tych kaviarni,plne sa stotoznujem s nazorom uvedenym v clanku :-)
    p.s.: velmi dobre napisany clanok,ktory odzrkadloval nezavisly a hlavne nestranne posobiaci nazor ludi,ktori su vcelku fundovani hodnotit retazce a OC ako take :-)))

    Like

  5. no celé halo kolem trapného Korza dost dobře nechápu.Podle mě tam vůbec nic není,polovina obchodu už v Prievidzi byla a to co tam je je zasobené z 30% oproti obchodum stéjné značky v jinych městech.bydlím tu druhy rok a pořád si nakupuju převážně doma v čr a to jsem nebydlela v žádném velkém městě….

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s