Fornetti: Na Slovensku sa chystáme osloviť náročných

Prečo je pre Reťazce.sk zaujímavý aj fenomén Fornetti, sme už písali. Pri zbieraní materiálov nám napadlo niekoľko otázok pre vedenie spoločnosti, na ktoré nám cez e-mail odpovedal obchodný riaditeľ Richard Vajda. Prinášame bez úpravy.

Aký je aktuálny počet franchisových partnerov na Slovensku a v Česku?

Fornetti Slovakia má na území Slovenskej republiky cez 250 franchise partnerov. Distribúciu v Českej republike u svojich českých franchise partnerov (je ich cez 130) zabezpečuje Fornetti Bohemia.

Prečo nie je na Slovensku taký záujem o Fornetti Centro? Ste spokojní s pilotnou prevádzkou v Dunajskej Strede?

Predajňa Fornetti Centro v Dunajskej Strede bola otvorená ako vzorková predajňaa z tohto hľadiska jednoznačne splnila svoj účel. Predajňa Minute na autobusovej zastávke pred Slovnaftom v Bratislave je pilotnou prevádzkou. S jej fungovaním sme jednoznačne spokojní, ale čo je ešte dôležitejšie, spokojní sú hlavne naši zákazníci. Pod názvom Fornetti Centro (aj na Slovensku aj v Českej republike) a pod názvom Minute (na Slovensku) plánujeme vybudovať franchisingové obchodné siete so širšou ponukou produktov a služieb. V týchto predajných jednotkách ponúkame mimo klasických fornetti výrobkov aj pekárenské výrobky (chlieb a pečivo), štrúdlu, sendviče, pizzu, teplé a studené nápoje. Tieto prevádzky sú realizované vo vlastnej réžii, podľa presne stanoveného štandardu (produktového, technologického a obchodného).

Búdiek je v Bratislave veľa, obsadený je takmer každý rušný dopravný bod. Nezamýšľali ste koncept rozšíriť napr. o kávu so sebou?

Predajne Fornetti franchise sú väčšinou priestorovo a sortimentovo obmedzené. Boli koncipované iba na predaj fornetti výrobkov. V niektorých prípadoch sme rozšírili ponuku o studené nápoje, možno príde rad aj na kávu.

Plánujete aj nejaké kroky v prospech zdravého stravovania, napr. uvádzanie kalorických hodnôt, rozširovanie sortimentu?

Charakter a možnosti fornetti výrobkov v tomto smere sú obmedzené, ale vyvíjame kroky aj touto cestou: viaczrnná tyčinka, kukuričný pagáč, atď. Čo sa týka pekárenských výrobkov – smerovanie v prospech zdravého stravovania je našou prioritou (celozrnné výrobky, výrobky zo špaldovej múky atď.).

Kde vidíte spoločnosť o päť rokov?

Mienime ostať lídrom v oblasti výroby mrazených pekárenských výrobkov na Slovensku. Dúfam, že stála inovácia technológie, techniky, výroby, výrobkov a distribúcie nám to zabezpečí.

Registrujete konkurenciu, ako napríklad Edeny? Priniesla už nejakú zaujímavú inšpiráciu?

Edeny nie je výrobca, iba distribútor. Samozrejme sledujeme konkurenciu v širšom rozsahu a vážime si ju. Inšpiráciu získávame aj od nich, ale predovšetkým od našich zákazníkov a ich požiadaviek resp. stravovacích návykov. V každom prípade, môžeme si dovoliť kráčať vlastnou cestou.

Čo je M!inute, kde sa dá vidieť? Je to aktivita mimo Fornetti? Čo ňou sledujete?

Minute je v Bratislave pred Slovnaftom vo Vlčom hrdle. Je to produkt spol. Fornetti Slovakia. Jej ponukou chceme osloviť náročných slovenských zákazníkov a postupne sme pripravení a odhodlaný tento koncept rozšíriť na celom území Slovenska.

Mimochodom, medzičasom písal o Fornetti aj dvojtýždenník Profit. Spoločnosť bola totiž vybraná medzi “diamanty slovenského biznisu”. Priniesol zaujímavé fakty: Koláčov je dvadsať druhov, denne sa ich predá 350 tisíc. Rozváža ich dvanásť kamiónov. Každý franchisee dostáva hlbokozmrazené produkty raz za dva týždne. Ak chcete viac, aj fotografiu majiteľa Františka Amrovicsa v obligátnom svetri GANT, kúpte si Profit.

Reklamy

7 myšlienok na “Fornetti: Na Slovensku sa chystáme osloviť náročných

  1. Prvý riadok, “zaujímavý”, nie “zaujímavé” a druhý riadok nie “nás napadlo” ale “nám napadlo”. :)

    Inak fajn článok. Fornetti by mohli zmeniť dizajn stánkov v BA. Možno takto u grafiťákov budia rešpekt a nepočmárajú im to, no mne tie stánky neprídu moc lákavé.

    Like

    1. Vďaka vám sme prišli na jednu vec. Položili sme p. Vajdovi aj túto otázku: “Ľudia vaše prevádzky v Česku poznajú, zrejme vďaka prevádzkovateľovi JPServis, vo vyššom štandarde – dodržiava sa interiérový branding, prevádzky sú čisté, osvetlené, priestranné. To je však o kultúre francisistu. Napríklad pre bratislavčanov sú Fornetti okrem čerstvého pečiva aj pograffitované “búdy”. Neplánujete zaviesť nejaké štandardy výzoru prevádzok franchisistov?” No neodpovedal na ňu a dokonca ju zmazal.

      Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s