Panta Rhei: Aká je stratégia rozvoja, bude treba o 30 rokov obrovské predajne, kedy bude web

Panta Rhei expanduje vo veľkom aj preto, že všetko, čo zarobí, vracia späť do biznisu. Na prítomnosť v meste nemusí byť prevádzka nevyhnutne zisková, musí sa najmä zaplatiť. A bude treba obrovské kníhkupectvá o tridsať rokov? Tam zatiaľ Panta Rhei nedovidí. Máme odpovede od obchodného riaditeľa siete Panta Rhei Vladimíra Babečku. Bohužiaľ, to najzaujímavejšie – ako sieť naloží so zakúpeným reťazcom kníhkupectiev NeoLuxor, zatiaľ nevieme.

Otázky sme dali dokopy spolu s vami na našom Twitteri a Facebooku. Ďakujeme Jakubovi Puterkovi či Braquovi. Položili sme aj sériu otázok o Café Dias. Marketingová riaditeľka Panta Rhei Eva Rezníková hovorí, že na túto tému je ešte priskoro. “Je to nový projekt, kompetentný je odpovedať majiteľ, ale vzhľadom na pracovné vyťaženie sa k tomu zrejme v najbližšej dobe nedostane.”

Minulý rok ste najvýraznejšie expandovali, tento rok pokračujete. Kupujú Slováci viac knihy? Na úkor koho rastiete?

V prvom rade je to tým, že majiteľ (Ladislav Bödök) všetky peniaze z biznisu vracia späť, teda nekúpi si nové auto či jachtu, ale investuje. Je to veľmi šetrný a skromný človek, a všetky peniaze investuje do nových projektov. Má víziu a snaží sa ju napĺňať. Čo sa týka trhu s knihami, je to ťažké verifikovať, keďže na Slovensku neexistujú presné štatistiky predaja kníh. Podľa môjho názoru, trh rástol, ale aj tu sa samozrejme prejavila kríza, a rast sa spomalil, percentá si netrúfam odhadnúť.

Ste “všade” – v najväčších, no aj v malých mestách pod 10 tisíc obyvateľov. Aká je stratégia v otváraní nových prevádzok? Chcete byť jednoducho v každom meste, alebo meste do istého počtu obyvateľov?

Hm, píšete že sme všade. To mi akosi nesedí, keďže máme momentálne 23 kníhkupectiev, to znamená, že na Slovensku je len 23 miest a obcí? Chceme byť tam, kde to má zmysel, kde si nás zákazníci nájdu, kde sa nám bude dariť aspoň do tej miery, aby sme to nemuseli dotovať.

Expanziu sprevádzajú moderné, veľké a plné kníhkupectvá, no aj opačný extrém – moderné, ale prázdne. Ste spokojní napríklad s prevádzkou v centre Cubicon?

Čo sa týka Cubiconu, určite to nie je prázdna predajňa. Je tam slušná ponuka titulov a ideme ponuku ďalej obohacovať hlavne o odborné tituly.

Kníhkupectvá otvárate v zlomovej dobe – knihy sa presúvajú na elektronické čítačky. Kým trend príde k nám, ešte príde dlhá doba. Ako sa naň ale pripravujete? Budete obrovské kníhkupectvá potrebovať aj o 30 rokov?

Myslím si, že aj o 30 rokov budú ľudia chodiť nakupovať. Zmení sa samozrejme ponuka, sortiment, stratégia. Teda otázka nestojí tak, či ich my budeme potrebovať, ale či ich bude potrebovať trh. Čo ale bude o 30 rokov, nevieme. Ak máte nejaké info, budeme radi, ak nám poradíte.

So vstupom na internet výrazne meškáte, na web sa čaká už mesiace. Je to prípadne pre ambície s e-shopom?

E-shop nám troška trvá dlhšie, v podstate sme to začali riešiť pred rokom, rokom a pol. Je to chyba, že sme túto časť trhu ignorovali. Ambície samozrejme máme, ale nemáme veľké oči. V tomto segmente sme úplne na začiatku, teda musíme sa ešte veľa učiť, a hlavne veľa pracovať, aby sme aj v e-shope poskytli dobrý servis zákazníkovi.

Ako plánujete zúročiť spoluprácu s p. Biermannom na spoločnosti Central European Books? Kam bude, mimo nedávneho vstupu do Česka, pokračovať rozvoj?

Žiaľ, na túto otázku Vám neviem odpovedať.

2 comments

  1. DObre otazky, ale velmi ubohe odpovede. Ked toto je marketingova riaditelka tak to je dost zufale. Na otazku, ze Cubicon je stale prazdny a ona hovori ze nie je ze je tam vela kniziek. Ach

    Predaj na internete ani nekomentujem zaspali 10 rokov. A pani riaditelka zrejme ani netusi co su elektonicke knihy. A co bude za 30 rokov by mohla aspon tusit od toho tam je.

    Like

    • Mam pocit, ze tie zverejnene odpovede o Panta rei su od Vladimira Babecku, obchodneho riaditela – ak som spravne pochopil ta marketingova sa “vyjadrila” iba ku Cafe dias. To samozrejme nic nemeni na tom ze uplne suhlasim s tvojim komentarom ohladom odpovedi :)

      Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s