Piešťanský Aupark je úspech, denne cez 12 tisíc ľudí. Akí nájomcovia budú v žilinskom?

V minulotýždňovom čísle TRENDu ste si mohli prečítať článok autorov tohto blogu o marketingu obchodných centier. Keďže sme pre jeho vznik uskutočnili niekoľko e-mailových interview, bolo by ich škoda nechať “Archivované” v kontách na Gmaili. So súhlasom manažmentov obchodných centier, za ktorý ďakujeme, postupne zverejníme odpovede na naše otázky od Auparku, centra Eurovea, Polus a Zemplín.

Odpovede za developera a správcu Auparkov HB Reavis sprostredkovala PR manažérka Mária Juritková.

Otvorili ste Aupark Piešťany. Myslíte, že vám pomohol pri jednaní s nájomcami úspešný koncept v Bratislave? Bolo by otváranie iné, keby ste za sebou nemali úspešný príbeh?
Overený koncept, ktorý je dlhodobo úspešný má vplyv na rozširovanie značky do ďalších miest, a tak je to aj v prípade Auparku. Skúsenosti s prenájom, manažovaním a marketingom centra, ktoré sa stalo jednotkou na slovenskom trhu a je dlhodobo úspešné majú svoj veľký význam. Aj táto skutočnosť je jedna z vecí, ktoré má pri rozhodovaní nájomcu o otvorení prevádzky v obchodnom centre svoju váhu.

Ako sa líšia nájomcovia v Bratislave a Piešťanoch, ak vôbec?
V istom aspekte sa líšia projekty – Aupark v Bratislave a v Piešťanoch. Veľkosť mesta a jeho spádovej oblasti a úroveň kúpnej sily majú vplyv aj na veľkosť nákupného centra, a následne aj na veľkosť prevádzok v ňom a ich rozloženie. Zároveň to má vplyv na rozhodovanie napr. veľkých medzinárodných značiek otvoriť svoju prevádzku v tomto centre, napr. majú svoje regulatívy ohľadom expanzie (podľa veľkosti mesta, veľkosti prevádzky a pod.). Vo všeobecnosti môžeme povedať, že sa snažíme priniesť mix, ktorý prináša komfort pod jednou strechou pre návštevníka (mix módnych značiek, gastro prevádzok , služieb a pod.) a tiež komfort, čo sa týka lokality a dostupnosti.

Vyhľadávate nájomcov aktívne? Oslovujete siete, ktoré sú napríklad v konkurenčných centrách? Aké motivačné faktory okrem ceny prenájmu im zvyknete ponúkať?
Proces získavania nájomcov je široký a komplexný a zahŕňa všetky aspekty, tak aby sme vyšli v ústrety zákazníkom centra. ( záleží okrem iného aj od veľkosti projektu, mesta v ktorom sa nachádza, momentálnej pripravenosti jednotlivých značiek expandovať atď.) Ako motivačný faktor neponúkame cenu prenájmu, ale vysoký potenciál, ktorý so sebou overený koncept Auparku prináša – počet návštevníkov prichádzajúcich vďaka výbornej lokalite, štandardu, skladbe nájomcov atď, a teda aj potenciál generovania tržieb na m2 a ďalšie.

Aké vyhliadky sú na zaplnenie Žiliny?
Aupark v Žiline privíta prvých návštevníkov v októbri tohto roka a tieto vyhliadky sú veľmi dobré, už vieme povedať, že prinesieme okrem výbornej lokality a dostupnosti aj vynikajúcu skladbu nájomcov, jednak overené známe koncepty, ale aj niektoré nové značky. Návštevníkov čakajú veľké módne reťazce H&M či New Yorker, svetoznáme koncepty rýchleho stravovania Burger King a Subway, svoje pobočky tu budú mať zástupcovia sietí supermarketov Billa, elektra Datart či kníhkupectva Panta Rhei. V ďalších viac ako 120 prevádzkach sa budú nachádzať aj obľúbené módne značky Mango, Orsay, Calzedonia, Tommy Hilfiger, športové predajne ako Exisport, Nike, Adidas, hračkárstvo Alltoys, 101 drogéria, kaviarne, banky, telekomunikačné spoločnosti, prevádzky obuvi a módnych doplnkov, kvetinárstvo, kaderníctvo, rýchločistiareň, cestovné kancelárie, či lekáreň.

Pocítili ste nejako v Bratislave zaplnenie priestoru blízkou konkurenciou – Eurovea? Vyžadovala alebo vyžiada si nová alternatíva pre ľudí v blízkosti Auparku úpravu vašej marketingovej komunikácie, alebo akúkoľvek reakciu?
Rozdiely v návštevnosti Auparku v Bratislave sme nezaznamenali. Konkurenciu vnímame ako vyústenie trhovej situácie, ktoré je v konečnom dôsledku prínosom pre návštevníkov nákupných centier. Aupark v Bratislave kontinuálne pokračuje v rôznych aktivitách, ktoré majú za cieľ udržať lojalitu našich verných zákazníkov (a prieskumy ukazujú, že sú to približne tri štvrtiny našich návštevníkov) – aj preto naďalej prinášame tradičné a obľúbené aktivity, ale zároveň pridávame aj nové aktivity a služby. Našou výhodou je aj náš koncept, o ktorom som písala vyššie (lokalita v centre a zároveň výborné dopravné napojenie, premyslená skladba nájomcov, prinášanie nielen módnych značiek, ale aj služieb, oddychu, pridané hodnoty popri nakupovaní, blízkosť parku atd)

Zaznamenali ste za ostatný rok problém s platobnou disciplínou niektorých nájomcov? Keď sa niektorým predajcom biznis nedarí, zvyknete mu na určité obdobie “pomôcť” (napr. navrhnete nejakú marketingovú spoluprácu, odpustíte nájomné…)?
Naša spoločnosť má zásadu nezverejňovať platobnú disciplínu našich nájomcov. S nájomcami sa snažíme udržiavať predovšetkým korektné vzťahy, sme otvorení na diskusiu s každým jedným z nich. Prístup k nájomcom je individuálny. Potenciál vidíme aj vo zviditeľňovaní jednotlivých značiek, preto im ponúkame aj marketingové možnosti na zviditeľnenie, ktoré v našom centre máme (okrem toho, že centrum zviditeľňujeme ako celok).

O akých nájomníkov ste prišli v ostatných mesiacoch – je možné určiť nejaký segment?
Na trhu existuje konkurencia kvalitných konceptov, ktorú niektoré značky neustoja a zároveň v súvislosti s hospodárskou recesiou preto niektorí opúšťajú nákupné centrá. (napr. česká odevná značka OP Prostějov ukončila svoje pôsobenie, takže prirodzene uvoľnila inému nájomcovi aj svoju prevádzku v Auparku Bratislava.) Sú to prevádzky z rôznych oblastí (fashion, bývanie, gastro) a preto by ani nebolo objektívne poukázať len na jeden segment.

Ako vyzerala návštevnosť vašich centier za ostatný rok a pol? Kedy ste najviac pocítili “krízu” v počte zákazníkov? Ako ste na to reagovali?
Rozdiely v návštevnosti Auparku v Bratislave sme nezaznamenali. Zrejme kvôli hospodárskej recesii však neevidujeme obvyklý medziročný nárast počtu návštevníkov. Čo sa týka Auparku v Piešťanoch, tam je dokonca návštevnosť centra nad naše očakávania už od otvorenia v apríli, v priemere je to viac ako 12 tisíc návštevníkov denne.

6 comments

  1. 12 tisic? : ) pochybujem v 30tis. meste… mozno rekord v ramci nejakej promo akcie cez vikend… ale priemer??
    Tiez je zaujimave, ze podla PR manazerky, Aupark nepocitil odliv navstevnikov kvoli Eurovei. Z mojich skusenosti kedykolvek sa vyberiem do Auparku nemam problem s parkovanim ako kedysi, ked bol Aupark naozaj plny.

    Like

  2. Takto samotne Piestany maju 30tisic prtom denne je tam tolko navsevnikov ze to presahuje 40tisic a plus spadova oblast nakolko je to jedine OC v meste tak je to realne nato ste nemyslel?:D

    Like

  3. Ja by som skor povedal ze vsetky obchodne centra su niecim inim specificke ano Zemplin je sice len jedna chodba z eskalatormi ale aspon tam clovek nemusi bludit ako v inich OC ktore nemusia byt vecsie ale maju tolko chodieb ze to tam cloveka prestane bavit.

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s