Nový šéf Coffee&Co otvorene: Krach je za nami. Meníme sa, chceme zdravo rásť

Sľúbili sme vám povedať všetko, čo sme sa dozvedeli od nového šéfa reťazca Coffee&Co Tibora Végha na minulotýždňovom stretnutí s novinármi. Svoj sľub plníme.

Na tlačovke ste začali tým, že “máte svoju históriu, ale stále žijete a prichádzate s novinkami”. Viackrát ste odkazovali na negatívne prvky z minulosti. Čo boli tie negatívne prvky, ktoré ste po príchode našli?

V prvom rade to bol strach. Strach zamestnancov o neistú budúcnosť, o neistú prácu. Niektorí si to vysvetľovali po svojom a pre istotu sa „zabezpečili“. Museli sme zaviesť dôslednejšie plánovanie a detailnejšie kontroly. Ku koncu minulého obdobia sme sa sústredili najmä na maximálne znižovanie nákladov. S mojim príchodom sa väčšia pozornosť začala venovať na predaj a kvalitu. V neposlednom rade bolo treba vylepšiť komunikáciu tak voči klientom, ako saj voči dodávateľom a prenajímateľom, ale zároveň aj voči zamestnancom. Zamerali sme sa na zlepšenie podnikovej kultúry a na zavedenie viacerých štandardov platných v medzinárodných firmách. Coffee & Co už dávno nie je malá rodinná firma, ale uznávaný medzinárodný kaviarenský reťazec s najsilnejším postavením na lokálnych trhoch.

O novom investorovi, Summer Garden Enterprises, sa ťažko niečo dozvedieť. Čomu sa investor venuje, aké ešte aktivity má a prečo chce byť skôr v ústraní?

Každý investor v takejto spoločnosti má právo zostať v anonymite, pokiaľ si to želá. Skupina investorov zo SGE sa venuje viacerým podnikateľským aktivitám, pričom ich prioritným gastro projektom je práve kaviarensky reťazec Coffee & Co v ktorom vidia veľký potenciál.

Je p. Lanczmann (pôvodný majiteľ a tvorca siete) ešte aktívny v orgánoch spoločnosti?

Pán Lanczmann je vo výpovednej dobe. Do spoločnosti nijako nezasahuje.

Bude Coffee&Co Slovakia nejakým spôsobom sanovať dlhy na zdravotnom a sociálnom poistení, ktoré vytvoril vašim terajším zamestnancom Restaurant System and Management?

Budeme postupovať v zmysle zákonov.

Ako sa darí jedinej maďarskej pobočke?

Žiaľ, našu najkrajšiu pobočku v Maďarsku som bol nútený v rámci ozdravného procesu zavrieť. Nevylučujem však, že sa do Maďarska vrátime. Na to však musia byť lepšie trhové podmienky a z našej strany premyslený plán väčšej expanzie. Nateraz sa musíme sústrediť na ozdravenie a zefektívnenie siete.

Čo ďalší rozvoj, je napríklad v krátkodobom horizonte reálna nejaká expanzia?

Áno, sme na to pripravení. Pre nás je ale podstatná lokalita, trhové podmienky a samozrejme cena ponúkaného priestoru. Určite chceme zostať jednotkou na trhu a rozširovať sa. Nie však za každú cenu. Dôležité je pre nás otvárať rentabilné prevádzky. Všetky kaviarne v sieti si prevádzkujeme sami.

Je iná situácia v Česku a iná na Slovensku?

Záleží, ako to porovnávate. Pre nás je dôležitá segmentácia klientov a tá je rozdielna v Čechách a na Slovensku. Zatiaľ čo v Čechách prevádzkujeme väčšinu kaviarní v galériách, na Slovensku je to v nákupných centrách, takže aj spotrebiteľské správanie, zasiahnuté krízou, je jemne odlišné. Avšak našim cieľom je ponúknuť vysoko kvalitný zdravý produkt v zaujímavom koncepte všetkým našim klientom. Pokiaľ sa Vaša otázka týka konkurenčného prostredia, tak je zrejmé, že v Čechách je boj o klienta ťažší, napriek tomu sme stále „jednotkou“ aj na tomto trhu.

Pol roka po krachu predchádzajúceho prevádzkovateľa a prebratí majetku spoločnosti uvádzate novinky. Je už spoločnosť vnútorne konsolidovaná, pripravená rásť?

Chceli sme dať najavo, že Coffee&Co sa nikam neschovalo, nikam neutieklo. Pozorne sledujeme svetové trendy, ktoré sa zameriavajú na zdravú kávu a tú my prinášame teraz na Slovensko a do Čiech. Dôležité je, že aj svetoví odborníci a baristi dávajú našej káve všetkých 5*. Okrem toho ponúkame vylepšené receptúry panini, kde je možné vybrať si zdravšiu variantu z celozrnného pečiva. Doteraz málo známou špičkou sme sa ale stali vylepšenými domácimi zákuskami, ktoré vyrábame z vysoko kvalitných surovín bez akýchkoľvek pridaných chemikálií vo vlastnej pekárni v Modre. V nich nebudete cítiť margarín, tvarohovú penu a lacnú čokoládu, ale skutočné maslo, domáci tvaroh a čokoládu so 70% podielom kakaa, čo je najvyšší podiel na trhu. Aby sme o našich „tromfoch“ iba nehovorili, pracujeme aj na certifikátoch kvality. Chceme sa prezentovať vlastnými špecialitami, ktoré sa budú obmieňať častejšie na pravidelnej báze. Okrem toho meníme marketingovú stratégiu a revitalizujeme značku. Krízu chceme prekonať už známym receptom „do not imitate but inovate“, čiže nekopíruj, ale inovuj. Aj to je súčasť našej reštrukturalizačnej politiky s cieľom „zdravo“ rásť .

Reklamy

7 myšlienok na “Nový šéf Coffee&Co otvorene: Krach je za nami. Meníme sa, chceme zdravo rásť

  1. Coffee&Co ma u mna s novym sefom dalsie plus. Je vidno, ze su ini – lepsi. Nech sa im dari a my sa opat tesime na vybornu kavu (najcastejsie si ju vychutnavame v Poluse ale aj v Tescu Petrzalke) a na dalsie novinky. Tiez dufam, ze vyhrame ten vikend v Tatrach v ich sutazi.

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s