Greentree rastie, Café Dias má prevádzkara na výpoveď a Billa má svoje Café

Áno, áno, tých kaviarensých reťazcov je na Slovensku zrazu akosi veľa. Ale za to my nemôžeme, my len referujeme. Bratislavský Coffee House, ktorý sa na webe chváli, že k nemu chodí sedieť Marianna Ďurianová, zatvoril prevádzku v Ružinove a hneď na to otvoril ďalšiu. Je v Petržalke, v novostavbe vedľa daňového úradu. Ešte je v Auparku a Dúbravke. Interiér je pekný, snaha ponúkať kvalitu je tiež evidentná. Aj keď priam patetických “básní” o výnimočnosti siete nájdete na jej webe požehnane, sieť trpí tak trochu neodlišnosťou od iných, “obyčajných” kaviarní bez loga.

Boli sme zvedaví, ako Tesco v novom My uprace nájomcov s ošarpaným, nevkusným nábytkom. Riešenie sa ukázalo ako prozaické. Buď dostali nový, s aktuálnym dizajnom ladiaci nábytok (kvetinárstvo, stolové hry, suveníry, sypané čaje), alebo ich zatvorili do klietky po obvode prízemia jednej z budov. Pripomína to presne tú obchodnú galériu, ktorú má každý hypermarket Tesco oproti pokladniam (bez tých zadkov personálu).

Viete o tom, že existuje Billa Café? Takúto absurditku sme našli v Rožňave. Bola ako matrioška vopchatá v inej absurditke. V tomto meste je  totiž celý obchodný dom Billa. Zatiaľ čo inde komunistické obchodné domy pokračujú ako Priory, niekde ľahli v prachu, niekde ich prevádzkujú individuálni “podnikatelia” ako dožívajúce výpredajové haraburdárne, v Rožňave to má pod palcom Billa celé. Bolo by veľmi zaujímavé vidieť, ako sa s kultúrou prevázky takéhoto obchodného domu vyrovnajú poriakdumilovní Rakúšania, ale – bohužiaľ – v sobotu popoludní, počas našej návštevy, bolo Nákupné centrum Billa už  zatvorené.

Dať si kávičku, to si nespájame s slaboduchými hádkami na potvrdzovanie vlastného ega. To sa nám stalo v Café Dias na Poštovej. Vlajkovom Café Dias. Majitelia zrejme pre pobočku najali prevádzkara, ktorý má “trochu” problém s osobnosťou. V plnej kaviarni v nedeľu popoludní dokázal trápne vynadať čašníčke, vrátane “prečo mi toto robíš” a “čo som ti urobil”. Našťastie, časníčka zachovala chladnú hlavu a hádku, ktorá pôsobila, že skončí prásknutím podšálky o zem, neeskalovala. Nabudúce by šéfko mohol zo zúrivosti pustiť paru do mlieka a aspoň ho speniť. Šéfe, dajte výpoveď, nemáte na prácu s ľuďmi.

Bohužiaľ, na Slovensku môžete postaviť akýkoľvek dobrý koncept, kameň úrazu bývajú často ľudia. Nie tí pred pultom, tí za ním. Okrem Café Dias to platí o Café Revive, alebo Marks and Spencer Café v Eurovei. Prišli sme v piatok popoludní, zrejme v čase špičky. Dvaja čašníči sa asi päť minút ukazovali radu zákazníkov len zadkami, obaja sa nemotorne motkali pri riadikoch. Keď sa jeden otočil, bez náznaku, že ide o snahu byť vľúdny, utrúsil “vás tu je”. Na privítanie. Tón? Jednoducho zlostný. A otočil sa späť k riadikom. Pre nás to bola aj rozlúčka. Bohužiaľ. Prosíme, nekazte dobrý dojem z dobrého konceptu slovenským prístupom. Lebo ten je zlý.

Minule sme prvýkrát na Reťazcoch sprostredkovali pohľad šéfa Greentree Café na svet, a tak trošku neveriacky si vypočuli, že sieť je zisková. No a hneď na to sme dostali echo, že pribudne štvrtá Greentree v Bratislave. Tak že by to bola pravda? Nová pobočka sa chystá na rohu Jesenského a Štúrovej ulice v Bratislave, vedľa Billy. Predchádzajúci nájomca zrejme skončil, lebo nikdy sme do zelena ladený bar nevideli prázdny. Tak veľa šťastia, je fajn vidieť rásť akúkoľvek domácu sieť.

9 comments

  1. cafe dias ma asi koncept zamestnavania idiotov.
    kym casnicky su mile a fajn (hoci obcas zabudnu spravit rezervaciu pre 10 ludi a trochu to bol problem – ale vsak vsetci robime chyby), ich casnici su cistokrvni idioti, ktori by asi chceli skor byt oblushovani, ako obsluhovat.
    dovod preco tam uz nechodim.

    Like

  2. Kde presne v Petrzalke je ten novy Cofee House? Podla fotky to nedokazem rozoznat a na webe to tusim este nemaju.

    Co sa tyka Marks&Spencer, bol som tam min.tyzden na odporucanie co som si tu precital a musim povedat, ze som bol sklamany. Sice moje latte bolo fajn, no capuccino priatelky bolo viac-menej studene. Vodu ku kave automaticky nedostanete (som len taky zhyckany, ze uz to ocakavam?), vyber zakuskov minimalny a aj z toho mala co mali na vyber, tak uz nic-moc na tanieroch nebolo. Cerstve muffiny tiez skoro ziadne – pritom clovek by povedal, ze ved dole maju svoju pekarnicku, tak by si to mohli ustrazit (no ked som potom zabludil dole do potravin, pekarnicka bola zavreta a to bolo len nejako kratko po 15tej v sobotu). A asi nas obsluhoval ten “prijemny” pan, ktoreho spominate, lebo tiez si spominam, ze jeho ochota bola nulova. A to som sa fakt tesil, kedze ste im tu predtym spravili taku dobru reklamu :) Karamelove latte som odporucil bratovi a veru ani neviem ake bolo, bo som sa ho zabudol spytat… ale nestazoval sa, tak hadam aspon jeden z nas odisiel odtial spokojny.

    Like

    • Takze presna lokalizacia je Bratislava V – Petržalka – Ševčenkova 34 – Budova Cetral 5 (GPS: 48.119179,17.100112)…..medzi Danovym uradom a budovou UPC….
      Presnejsie to uz nejde:)

      Like

  3. 1. lokalizacia noveho coffee house je pridana v texte, vdaka za avizo
    2. voda ku kave je prvok viedenskej kavovej kultury, od britov (alebo americanov) to tazko ocakavat
    3. nasich asi 5 navstev sprevadzal plny stol vybornych zakuskov, ale prirodzene cim neskorsie pridete, tym je ich menej

    Like

  4. V Diase ma v poslednom čase dosť sklamali.
    – Napríklad nám nikdy nedali ku káve žiadnu “sladkosť” na čo som si už celkom so svojou maškrtnosťou zvykol :)) hoci som videl, že ich ešte majú kopec.
    – Tiež som videl, ako barista v pobočke Eurovea po namletí kávy do páky vždy trochu odsypal do pohárika, a po pár kávach mohol spraviť jednu bez toho, aby išli peniaze do kasy.
    – A keď som si vypýtal minerálku, čašníčka mi automaticky priniesla tú najdrahšiu talianskú vodu. OK, neskrachoval som, ale dobrý čašník by sa na všeobecnú požiadavku “minerálku” mohol spýtať akú a pod.

    Like

  5. Tak to Billa Cafe je normalna open kaviarnicka na vrchnom poschodi, obkolesena predajnami (hracky, parfumy, …). Obsluha fajn, káva fajn, aspoň na miestne pomery. Kedysi dokonca fungoval systém, že za nákup v Bille bola káva grátis – ale či to funguje ešte aj dnes neviem. Ani prípadné limity (minimálna útrata v Bille) mi nie sú známe.

    Like

  6. Pokial viem tak Dias na Postovej ma prevadzkarku,takze clovek s kym sa hadala spominana casnicka bude najskor jej priatel (sudiac podla toho preco mi to robis :)) alebo niekto iny.
    Takze neviem podla coho usudzoval autor clanku,ze sa jednalo o prevadzkara…
    Ale ja len tak mimochodom, s ostatnymi vecami sa da suhlasit…

    Like

  7. Dnes som bola hlboko sklamana z vlajkovej lodi Cafe Dias. Kolace su z Neglreitera. Dosvedcuje to foliovy obal s logom spolocnosti. Nevyzerali ani prilis vabne, ale toto ma fakt dost zaskocilo, taka siet a nema na nebrandovane kolace alebo vlastne?!

    Like

    • Netreba ziadny dokaz :) Pisali sme to uz v prvom clanku o Cafe Dias. Nerozumiem preco by kazdy musel piect kolace, ked chce prevadzkovat kaviaren takehoto typu. Je to o nastavenych cieloch. Ak stavba pekarne nie je sucastou biznisu, dolezite je vybrat si spravneho partnera. A tym Naglreiter urcite je, su velmi kvalitni. Mna potesilo, ze si vybrali prave tohto partnera.

      Like

Pridaj komentár

