Aupark vs. Eurovea: Manželka vs. milenka

Eurovea Galleria odštartovala, my sme sa jej veľmi podrobne venovali. No jednu dôležitú vec sme zatiaľ vynechali: ako k tomu príde Aupark? Posiela jeho manažment pomyselné kanónové paľby na obrovskú novostavbu v bývalom zimnom prístave? Alebo čísla hovoria niečo iné? Podľa informácií od niekoľkých prevádzkovateľov v Auparku bolo cítiť, že pár sto metrov vzdušnou čiarou sa otvára nový shopping mall. Ľudia sa však viac-menej vrátili. Aupark má totiž okrem zvyku návštevníkov jednu obrovskú výhodu.

Poďme na podrobnosti. Isté veci majú Aupark a Eurovea spoločné. Je to všeobecne zdieľaný shopping-mallový základ módy, kaviarní, kín a fitnessu.

V čom je však silný Aupark:

  • takmer všetky banky – Eurovea: iba VÚB Banka a Tatra Banka
  • všetci telekomunikační operátori, Eurovea: iba O2
  • Nay Elektrodom – Eurovea: nič.
  • veľký supermarket Terno – Eurovea: maličká Billa
  • obrovský park pre rodiny s deťmi – Eurovea: pár preliezok na nábreží
  • bezvýhradne bezplatné parkovanie – Eurovea: parkovanie prvé tri hodiny zadarmo pri preukázaní nákupu (zavedená až po tlaku)

Aupark je silný v praktických službách, dostupnosti a je vhodnejší pre rodiny s deťmi.
V čom je silná Eurovea Galleria:

  • je v centre mesta: prekračovanie Dunaja sa môže stať zbytočnou, a najmä psychologickou bariérou pre návštevníkov z oblasti Dúbravky a Karlovej vsi a najmä Starého mesta a priľahlých oblastí
  • pôsobivá promenáda s terasami: Ak si chcete dať kávu, ste bez detí a je leto, nemôže nezlákať
  • kvalitná gastronómia: Aupark má kopec fast-foodov a niekoľo zlých, predražených reštaurácií. Eurovea má overené gastro-koncepty Pilsner Urquell, Primi Rive Lounge či Sajado a ďalšie, všetky s pôsobivou terasou
  • veľká množina návštevníkov a turistov Starého mesta: Eurovea bude pre svoju architektúru a blízkosť centru súčasťou bedekrov, získa návštevníkov, ktorí sa o lokálne nákupné centrum v Petržalke ani nemuseli zaujímať
  • má šancu lákať bohatých: zatiaľčo v Auparku je viac trafík či napríklad kľučová služba, v Eurovei je viac luxusných butikov a predajní diamantov a luxusných hodiniek. “Posh” ľudia sú prelietaví, keď je v kurze Eurovea, budú korzovať tam

Aupark sa jednoducho vymedzuje ako praktický známy, ktorý je vždy poruke, Eurovea je nepraktická, ale očarujúca blondínka. Aupark je manželka, Eurovea milenka. Množina času (a peňazí) sa nástupom tej druhej musí prerozdeliť medzi dva subjekty. A už to nebude len Aupark. Eurovea má jasné silné stránky a preto si nájde návštevníkov. Tie má však aj Aupark a preto ich nestratí toľko, aby mu to ublížilo. Z hľadiska návštevnosti, rebríček vlastných rekordov už asi Aupark prepisovať nebude.

20 comments

  1. Nezaraďoval by som bezplatné parkovanie v Auparku práve medzi výhody, prestal som takmer chodiť do Auparku, lebo ma nebaví vždy 20 minút krúžiť hore-dole po parkovisku a hľadať miesto, to je naozaj o nervy.

    Like

    • Parkovanie v Auparku je síce otravné, ale dvadsať minút to netrvá – preháňaš… Problém je predovšetkým v zime, keď sú ľudia príliš pohodlní, aby cestovali autobusmi… prichádza teplo a na parkovaní je to už cítiť… alebo je to tou novou milenkou?
      Billa v Eurovei je fakt maličká, ale zrejme to bol zámer… Euroveu sa snažia spojiť nie s povinnosťami, ktoré si ľudia odkrútia v Auparku (šialené množstvá čakajúcich ľudí v T-Mobile, na pošte, v Terne), ale skôr s promenádovaním sa, kávičkovaním s prekrásnym výhľadom, oddychom, bezstarostným nakupovaním…

      Like

      • Dvakrát som zažil, že som prešiel obidve parkoviská a nebolo jediné voľné miesto, čiže časová strata v oboch prípadoch cca pol hodinu (išiel som potom inde), ak je riziko, že to zažijem tretíkrát, len 5 %, tak sa mi to nevyplatí. Nevravím, že sa nikomu nevyplatí :)
        Zasa relatívne príjemné je zaparkovať na nábreží a prejsť sa cez park, ale občas potrebuje človek kúpiť niečo ťažšie, že…

        Like

      • Potvrdzujem Tomasovu skusenost – napriklad ked bol MFF Bratislava, zaparkovat sa nedalo. Alebo skus tam ist niekedy podvecer, kde sa ludia valia na nakupy aj za zabavou. Mozes kruzit ozaj aj dvadsat minut. A to neratam cas strateny prejazdom mostov tam aj spat.

        Like

      • v Auparku zaparkujem vzdy a do Eurovea koli parkovaniu nepachnem. V auparku parkujem casto aj cez vystavy adokazem vzdy zaparkovat. Najdlhsie som hladal miesto 8 minut. V Eurovea ma psychologicky tlaci cas parkovania a je to velmi nepohodlne, pocit odpocinku to uplne zabija. Nie je pravda ze vam validuju parkovne. Pokial ano, tak len za specifickych podmienok. Osobna skusenost. Pokial ma tam chcu, nech odomna nepytaju vypalne, inak sa tam nebudem nikdy citit dobre. Mam 35 r.

        Like

  2. Do Auparku chodievam pomerne často. Vravím, parkovanie nie je zábava, samozrejme niekedy trvá niekoľko otravných minút (ktoré ma dokážu odradiť ísť tam autom), ale nemám skúsenosť s 20 minútami. A to ako pracujúci človek tiež nechodím doobeda, ale v čase najväčšieho návalu ľudí.
    Treba však vedieť, ako na to :)

    Like

  3. suhlas s clankom, to parkovanie v eurovea by si zasluzilo zvlast vyraznit aj tie ich priestory kde si uz znicilo naraznik kopec ludi, holt rataju asi s tym ze typicky navstevnik eurovea ma auto max. fiat 500

    medzi negativa auparku treba pridat jeho druhy nazov Fajcpark, v eurovei som to svinstvo nepostrehol a da sa tam dychat

    Like

    • tak tie cigarety v Auparku vadia aj mne.Minule som išla malého “odložiť” do detského kútika a prechádzala som cez smrad aj s dvoma malými deťmi.Ja fajčenie tolerujem,ale ak ma neobmedzuje a toto je fakt nepríjemné…..
      Parkovanie? Ako kedy,snažím sa nechodiť do nákupného centra pred väčšími sviatkami a parkovanie je potom OK.

      Like

    • Tak ja osobne ten problém s fajčením nepociťujem práve v Aauparku tak výrazne ako v centre EUROVEA – hoci na prvý pohľad pekná, v CELOM obchodnom centre sa pomaly na každom kroku fajčí, ochrana nefajčiarov je tu úplne cudzí pojem, o tom, že nefajčiť je normálne je škoda hovoriť… Na vstupoch do objektu chýba upozornenie, že človek vstupuje do fajčiarskeho klubu … Popri tom množstvo a rozmiestnenie verejných toaliet pri takom množstve gastroprevádzok vyzerá už iba ako drobný nedostatok. Bol som, videl som a stačilo …

      Like

  4. Co sa Billy tyka – urcite potraviny sa daju kupit aj v M&S.

    Ako Ruzinovcan chodim do Eurovei, mam to blizsie a maju tam vsetko co ja potrebujem :)

    Like

  5. a kto vyhráva u mňa? Avion, pretože čo sa výberu módy týka (pre mňa jediná podstatná vec návštevy shopping centra), nechytá sa naň ani Aupark – proste u mňa určite nie… čakal som, že Avion vystrieda Eurovea, ale nevystrieda – absencia ZARA je pre mňa bohužiaľ veľké mínus, ale kvôli tomu nábrežiu tam zájdem určite

    Like

  6. Eurovea je pekna, ale – smradlava. Je tam strasne zly, vydychany vzduch a velmi teplo. Navyse tam mali nejaky program a hudba bola neznesitelna – hlucna a nervydrasajuca. Po hodine mi tak trestalo v hlave, ze som si doslova vydychla, ked som konecne vysla von.
    Zatial jedine co sa mi pozdava je Marks and Spencer, najma cast s potravinami – poznam z Prahy a tu mi to chybalo.

    Like

  7. Osobne prve co mi padlo do oka a co by som rozhodne najviac vytykal sucasnemu vzhladu Eurovei je nas najklasickejsi problem – zelen. Vsade na zapad od nas (a mozno aj na vychod) su centra miest ovela zelensie, nemecke centra miest su priam zasadene do zelene. U nas toto rozmyslanie zial stale absentuje, ved udrzba by stala zbytocne peniaze, tak naco sa nad nou vobec zamyslat. To, zeby sa tam ludia citili ovela prijemnejsie a zeby to aj turisti hodnotili ovela pozitivnejsie, to nevidime a nechapeme. To namestie je podla mna otrasna siva betonova plocha zyvajuca prazdnotou, ovela radsej si pojdem sadnut do parku pred AuPark, kym sa este aj ten nepremeni na beton…

    Like

  8. Velmi dobry clanok a pekne prirovnanie aj v titulke :) Dakujem.

    Inac vstup do parkoviska otras. Mam dlhe combi a vojst tam da fakt zabrat :-) Lutujem tych s drahymi autami a hlinikovimi diskami. A minule predomnou isla dodavka, nieco typu ford transit. To ste mali vidiet, nakolky pokus vosla tym pravouhlym vjazdom…

    Like

  9. Pre mna zatial ostava na prvom mieste Aupark. Citim sa tam najprijemnejsie a neni az taky strasne rozlahly ako Eurovea, poriadne to tam cele prejst na podpatkoch da zabrat :) Na druhe miesto davam Avion, zda sa mi praktickejsi ako Eurovea a tiez sa mi paci ze je hned vedla Ikea (ktorej Avion patri). A Eurovea je zatial pre mna az na tretom mieste, tiez som tam bola ked tam bola ta hlucna hudba a to bolo hrozne. A uplne ma dojal BK, ti ani nemali chodit na Slovensko, otrasne, uplne mi pokazili mienku o nich. Ale paci sa mi architektura, citim sa tam ako vonku, az sa bojim na tych eskalatoroch :D Mozno sa mi tam casom zapaci, ved uvidime. Musim to tam najprv riadne pobehat, asi nabuduce vezmem tenisky :)

    Like

  10. Aupark bol odjakživa hnus, aj keď malé výnimky sú, prečo tam ísť, prázdny Polus mi veľmi vyhovuje, nemám rád “tlačenicu”, Avion je ideálny na “mesačné” nákupy, čo sa týka výberov obchodov a služieb u mňa jednoznačne vyhráva, má perfektnú lokalitu a prístup.
    A Eurovea? Okrem nábrežia a vysokokalorického Burger Kingu s mimoriadne mizernou obsluhou, ma bohužiaľ nezaujala. Do poslednej chvíle som rátal s obnovou IMAX-u, digitálne 3D ma skôr odradilo.

    Like

Pridaj komentár

