Coffeeheaven už vypratalo miesto. Prichádza zelený strom

Logo Greentree CafféCoffeeheaven, marketingovo dobre, produktovo slabo odkukaná poľská verzia Starbucksu, sa už zo Slovenska odsťahovala. Prevádzky v Avione a Poluse približne po dvoch rokoch zmizli. Náhrada už začína byť jasná: bude to Greentree Caffé.

Kávové nebíčko nahradí zelený strom v oboch obchodných centrách.  Greentree, pokiaľ vieme, je ako značka úplný nováčik. Otázkou je, či si bude chcieť pestovať imidž “reťazca”, alebo pôjde o ďalšiu slovenskú “pressosmliekom” kaviareň, akých sú desiatky.

V Poluse je nová prevádzka zakrytá, keďže však  v Avione bolo  Coffeeheaven v podstate v strede nákupného bulváru, prípravu predajne môže vidieť každý okoloidúci. Spočíva v odstránení prvkov charakteristických pre predchodcu: snaha o prírodné a teplé materiály, domácke vyznanie mizne. Strieda ju biela a zelená. Všetko je len o prelepovaní, totiž zázemie – pult, mraziaky, podlaha a drobná architektúra, to všetko zostalo po predchodcovi. Iba stoličky a stoly si Coffeeheaven zobralo späť do Poľska.

IMAGE_361

Náhrada za v Európe pomerne etablovaný reťazec bude každopádne neadekvátna. Podľa všetkého je Greentree Caffé slovenský pokus. Nielen preto, že pri snahe o internacionálne vyznenie (doména .com napriek tomu, že .sk je voľná) tu máme typické skomolenie slova “coffee”. Tentoraz je to “caffé” – čo je kombinácia fonetiky a angličtiny. V prípade zázračného úspechu a následného expandovania do anglicky hovoriacich krajín to bude zábava.

Nepôjde to však len opravením názvu. Firma so správnym názvom už existuje: http://www.greentreecoffee.com/ v Amerike.

Greentree je preto Greentree, lebo chce ísť na ekologickej “zelenej” vlne. Ilustrujú to drobné nápisy “Save the Planet”, “I do Care”, “Healthy Lifestyle”, “Break The Rush” a podobne. Len či aj prípadné papierové termopoháriky na kávu budú v štýle “save the planet”, možno z recyklovaného kozieho čreva.

IMAGE_367

A pre všetkých, ktorým sa prípadne názov nepáči: ešte máte šancu zvrátiť používanie tohto názvu v slovenských nákupných centrách. Úrad priemyselného vlastníctva totiž neregistruje žiadosť o registráciu takejto známky.

Či ide vážne o slovenský pokus alebo nie, zistíme až pri obdržaní prvého bloku z registračnej pokladne. Zdá sa, že to nebude trvať dlho. Obsluha v prevádzke v Avione už do políc ukladala prvé taniere a utierala prach na bielych stoloch.

Reklamy

2 myšlienky na “Coffeeheaven už vypratalo miesto. Prichádza zelený strom

  1. Máte pravdu. Za názvom napoly anglickým a napoly talianskym sa skrýva len lokálna snaha byť svetovejší, ako slovenský.

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s