Zájdite do Panerie. A záviďte

paneria-logoAk chete v “stovežatej” navštíviť aj niečo iné ako zatuchnuté priestory pamiatok, skúste sa obzerať po tom, čo zlaté české ručičky vytvárajú ako svoje lokálne gastro-reťazce. Medzi pokusmi pozitívne exceluje Paneria. A nedajte sa oklamať pocitom po vstupe dnu. Skutočne je to české.

Nádherné zákusky, ktoré vidíte po vstupe do Starbucksu, Naglreitera alebo Ankeru, lákavé panini, bagle (tip: výborný syrový), sendviče, pretŕčajúce ingredienciami v rozvoniavajúcej predajni. Široká ponuka kávy (že ste tipovali, že aj so sebou!), freshov, šalátov, rozvoz do okolitých kancelárií… A pozor, za normálne ceny (obrovské panini za 59 CZK, káva okolo 30). To všetko v príjemných presvetlených predajniach, ak chcete zostať dnu.

Za Paneriou stojí najväčší český pekárenský koncen United Bakeries, ktorý je u nás prítomný cez pekárne Delta. Paneria je spôsobom, ako svoju silu pri pečení využiť vo vlastných obchodoch. Panerie prevádzkuje dcéra koncernu – Eureca Shops. A tá si objednáva služby od svojich sestier – napríklad pečivo od svojich pekárenských koncernových matiek DeltaOdkolek. “Francúzske” zákusky zasa dodáva ďalšia sesterská firma Sweet Delight. To je rodinka! Časť pečiva sa pečie alebo dopeká priamo na predajniach.

Vybrali by ste si? My áno.
Vybrali by ste si? My áno.

Panerie, ešte ako pomerne jednoduché pekárne, začínali v roku 1999 prvými šiestimi obchodmi v Prahe, Brne a Znojme. Vo výročnej správe za rok 2007 vidieť, že história nie je jednoznačným úspechom. Vzniklo i zaniklo množstvo predajní: Eureca Shops prestrihával pásku novej predajne 29-krát, ale momentálne ich prevádzkuje už len 20. Ambícia z prelomu tisícročia: mať Paneriu v každom meste nad dvadsať tisíc obyvateľov, sa do reality nepreklopila.  Paneria začínala a stále sídli v Brne, mala tam svoje prvé tri predajne. Dnes až 16 Z 20 prevádzok sídli v hlavnom meste Českej republiky.

Konceptu pomohol impulz z roku 2006 v podobe refreshu. Pracovalo sa na novom, ľahkom, modernom dizajne s dôrazom na teplé farby a prírodné materiály. “Na dnešní dobu špatně realizovaný merchandising zboží a vzhled prodejen, které působily tmavě a byly špatně nasvícené, byl například jeden z impulsů k zahájení inovací i v konceptu Paneria,” povedal pre český Regal za Panerie jej šéf Michal Freiberger. “Základem však bude vždy pekařství a jednoznačně chceme zachovat atmosféru jihu Francie a duch Panerie, díky čemuž se také těší své oblibě.” Z ponuky Panerie v tej dobe vypadlo bežné pečivo, začala sa sústrediť na “prémiové”, zdravé. A prišli aj sezónne akcie.

Tajomný slovenský partner, príď!
Tajomný slovenský partner, príď!

Práve dizajn levím podielom vytvára dojem “zahraničného” konceptu. A tiež tým pomáha búrať mýtus “luxusného” zahraničia. Tým, že ponúkaný komfort zdomácni. Bodaj by aj u nás. Freiberger v rozhovore (z roku 2006) spomína, že vo firme už majú partnera pre Slovensko. My Slováci však vieme, že jeho predajňa musí byť pekne skrytá.

Slabou stránkou, ktorú našťastie človek na predajni nevidí,  je absolútne príšerný web, ktorý sa zastavil v minulosti a nemieni odtiaľ odísť.  Cesta do roku minulosti je jednoduchá – stačí jeden klik. Z tohto blogu oveľa srdečnejšie vyzývame priamo na návštevu  predajne.

One comment

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s