KFC plánuje širšiu expanziu na slovenskom trhu

Logo KFCZnačka medzinárodnej siete rýchleho občerstvenia Kentucky Fried Chicken (KFC) plánuje širšiu expanziu na slovenskom trhu. V stredu 22. augusta 2007 o 11:00 otvára KFC svoju tretiu reštauráciu a zároveň prvú samostatnú prevádzku na Slovensku. Nachádzať sa bude v Bratislave na Obchodnej ulici č. 54 v tesnej blízkosti konkurenčného reťazca McDonald´s.

Reštaurácie KFC na Slovensku ako aj v Rakúsku od roku 2005 prevádzkuje spoločnosť Queensway Restaurants Slovakia. Prvé KFC na Slovensku spoločnosť otvorila koncom septembra 2006 v Trnave ako súčasť novopostaveného obchodného centra Galéria pri hypermarkete Tesco. Koncom marca 2007 bola sprevádzkovaná druhá reštaurácia KFC v banskobystrickom Europa Shopping Centre.

Plánovanie spoločnosti Queensway Restaurants Slovakia je podľa jeho generálneho manažéra Radka Vlka dlhodobé. Spoločnosť podľa jeho slov verí v pozitívny rozvoj krajiny a preto bude otvárať ďalšie reštaurácie v takom množstve a tak rýchlo, ako to len bude možné. „V prvom rade nám však ide o kvalitu výrobkov a poskytovanie služieb na vysokej úrovni. Ak budú tieto dva ciele splnené, budeme sa postupne rozširovať,“ konštatuje Radek Vlk.

Exteriér prvej prevádzky KFC v BratislaveDo konca roku 2008 chce Queensway na Slovensku prevádzkovať približne desať reštaurácií KFC. „Približne o dva mesiace otvoríme v Bratislave ďalšie dve prevádzky, nachádzať sa budú na Námestí SNP a v obchodnom centre Aupark,“ upresnil Vlk. Spoločnosť nechce opomenúť ani frekventované výpadovky a orientovať sa aj na výstavbu Drive-In prevádzok. „Prvú z nich otvoríme v prvom kvartáli roku 2008 v Bratislave na Einsteinovej ulici,“ hovorí Radek Vlk.

V štádiu úvah sú aj prípadné prevádzky na výpadovkách v Lamači, v smere na Trnavu a do Maďarska. Queensway plánuje takisto expandovať do ďalších slovenských miest. „V pláne sú Košice, Nitra a uvažujeme aj o Žiline,“ uviedol Vlk.

Ťažiskom ponuky KFC sú fritované kuracie špeciality. Napriek neúspechu podobného reťazca Chicken Cottage na slovenskom trhu sa Queensway konkurencie neobáva. „Čo sa týka konkurencie, KFC sa nikdy nesnažilo súperiť s ostatnými značkami ponúkajúcimi rýchle občerstvenie. Produkty, ktoré predávame sú veľmi odlišné, a myslíme si, že si svoje miesto na trhu určite nájdeme a obhájime. Už len pre silu značky KFC,“ hovorí Radek Vlk.

Queensway na Slovensku prevádzkuje aj päť reštaurácii Pizza Hut, dve v Bratislave a po jednej prevádzke v Trnave, Nitre a Košiciach. S ich súčasnou pozíciou na trhu však spoločnosť Queensway nie je spokojná. „Vo svetovom meradle sa Pizza Hut profiluje ako „casual dining“ reštaurácia, čo nekorešponduje so situáciou na Slovensku,“ hovorí Radek Vlk. Do úvahy podľa jeho slov prichádza niekoľko riešení od relaunchu značky na slovenskom trhu až po uzatvorenie prevádzok a jej stiahnutie.

Spoločnosť Queensway Restaurants Slovakia je výhradným držiteľom franchisingovej licencie na prevádzkovanie reštaurácií KFC a Pizza Hut v Slovenskej republike. V medzinárodnom meradle KFC patrí do portfólia Yum! Brands, založenom v Louisville, v americkom štáte Kentucky.

3 comments

  1. Najvacsou tragediou pre KFC sa na Slovensku stalo, ze operatorom sa stala zrovna Queensway. Tak ako znicili znacku a povest Pizza Hut, tak vedu od prveho dna ku koncu na nasom trhu aj dalsiu znacku. Je naozaj tragicke sledovat ako to nevedia robit. A je mi to luto, mohli sme tu mat dobru znacku. Nastastie aspon Burger King tu nebudu prevadzkovat tito nestastni babraci, ale polsky operator, ktory napr. v Cesku uspesne prevadzkuje KFC

    Like

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s