Musíte vedieť: Kaviareň mesta Bratislavy je opäť hanba, čudná kampaň Asko nábytku a veľa ďalších noviniek

25 Jún

Greentree Café v Poluse získalo cenu Kaviareň mesta Bratislavy. Je to výborne manažovaná sieť, gratulujeme. Myslíme si, že automaty sú v reťazci akceptovateľné pre udržanie kvality. No nemali by vyhrávať v súťažiach, ktorá chce vyzdvihovať najkvalitnejšie kaviarne

Každý rok kritizujeme súťaž Kaviareň mesta Bratislavy, ktorá bohužiaľ expandovala aj do Košíc. Na jednej strane organizátorka Denisa Priadková tvrdí, že ide o súťaž kvality dodržiavania kávovej kultúry, na druhej strane súťaž nastavila tak, že v anketovom hlasovaní vyhrávajú buď zlé kaviarne alebo siete pripravujúce kávu prostredníctvom automatu. Navyše reťazce majú neporovnateľne silnejšiu šancu (viac prevádzok) zbierať hlasy… A tak ja vyhrávajú.

Zmysel by takáto súťaž mala, ak by vyzdvihovala lokálne kaviarne, ktorých majiteľ napriek nezáujmu zákazníkov investuje do prvotriednej kvality, pretože jej verí. A k tomu ponúka aj atmosféru, dobrý servis a kvalitné a originálne ďalšie produkty. Práve malé lokálne kaviarne tvoria špecifický šarm mesta.  V týchto rokoch v Bratislave postupne vznikajú a preto je priestor ich prínos vyzdvihnúť. Ale ak sú pravidlá nastavené tak, že druhé miesto získa McCafé, je to šialená hanba. Pozrite si výsledky na ich webe (je to vtip, nie sú tam ani toľko dní po vyhlásení výsledkov) a dve obe naše diskusie o tejto téme.

Asko oblepilo slovensko otváracou kampaňou na predajne, ktoré sú už roky otvorené

Kampaň Asko na “nové” nákupné centrá aj so slovami ako “Otváráme” a “Zlaté písky”

Nábytok Asko oblepil mestá oznamami o otváraní pobočiek. Čudné na tom je, že ide o mestá, v ktorých už pobočky má. Často niekoľko rokov. Môžeme sa domnievať, že v prieskumoch firme (ktorá pred rokom menila majiteľa) vyšlo, že ľudia o predajni vo svojom meste ani nevedia. Tiež každý marketér vie, že “Novinka” zaberá.  Ale klamať? Predajca sa môže vyhovávať, že reklama sa dá čítať aj tak, že promuje akési “Nové Asko”. Sme veľmi zvedaví, čo také nové sa v jedno bežné ráno, uvedené na plagátoch, v Asku objaví… Okrem toho, v inzerátoch sú smiešne preklepy, keďže text zrejme kontroloval iba Čech.

Tesco rozdáva zákazníkom milióny, dav naň zaútočil v diskusii. Dvakrát inak o Clubcard

Tesco Clubcard je určite úspešný projekt, pretože dáva zmysel: štyri eurá na ruku, ako hovoria tieto zverejnené štatistiky, to je niečo, čo na ľudí zaberá. Za tri mesiace Tesco rozdá na zľavách skoro sto miliónov v starej mene! Navyše, kartičky majú ďalší rozmer. Vesmírni ľudia by o ňom počuli neradi. Pre Tesco je nesmierne cenné presne vedieť kto, kedy a ako často chodí do ich predajní. A prispôsobovať tomu ponuku. Ak si pozriete registračný formulár, Tesco sa pýta aj na počet či vek členov domácností alebo špecifické výživové parametre.

Že k tomuto vernostnému projektu robí Tesco aj ďalšie akcie, môže byť pre zákazníkov len fajn. Toho sa týka aj ďalší náš postreh o Clubcard za uplynulý týždeň. Napríklad špeciálny vstup na výpredaje len pre držiteľov Clubcard. Keď pred rokom preň na chvíľu zatvorili Obchodný dom My v Bratislave, náhodne sme išli okolo. Videli sme smiešne málo ľudí. Zdalo sa nám, že  skôr ako reálny význam má akcia za úlohu dostať ľuďom do hlavy, že Clubcard sa oplatí mať z viacerých dôvodov.

Teraz Tesco túto akciu skúša aj na hypermarkety. Čudnú registráciu cez e-mail s nejasnými podmienkami Tesco absolútne nezvládlo. Je poučné vidieť, že ak všetko komunikujete na Facebooku, provizórne riešenie zákazníci vám už zákazníci nezhltnú. Takže pozor na to, web zmenil marketing z monológu na dialóg a to mnohé veci mení. Pozrite si diskusiu Tesca so zákazníkmi na Facebooku a učte sa.

Čudný rebranding, inovujúci Exiport a ďalšie opustené nákupné centrum

Tieto a ďalšie tieto témy sme zaznamenali uplynulý týždeň

  • Optima v Košiciach a v Dubeň v Žiline rebrandujú, pretože nový majiteľ chce mať v názve aj slovo Atrium. Na čo sú takéto investície?

Plagát ExiSport na nové predajne Performance. Testuje sa v Optime, nie v Auparku…

Problém majú priestory s exteriérovým vstupom

  • Dvanásťročné nákupné centrum Danubia v Petržalke sa začína vyprázdňovať. Je to aj úpadkom hlavného nájomcu, Carrefouru?

Supermarkety v historických budovách a jeden z dôvodov, prečo sú potraviny na Slovensku nekvalitné

Podnetné diskusie za minulý týždeň z Facebook.com/Retazce.sk

  • Na Slovensku sú malé platy, ľudia si môžu dovoliť menej a preto reťazce predávajú nižšiu kvalitu. V Rakúsku sú potraviny asi o 40 % drahšie a tým pádom kvalitnejšie, rozumne argumentuje náš čitateľ Peter Škvarka. A nemyslí akcie, ale celkovú úroveň cien. Čítajte diskusiu
  • Pod najpríšernejším oznamom na dverách obchodu, aký sme kedy videli, sa naši čitatelia rozprávajú o podmienkach pri platbe kartou. Čítajte diskusiu
  • Prečo by mali a prečo by nemali byť supermarkety v historických budovách? A ak je prijateľný hotel, prečo nie supermarket? Čítajte diskusiu
  • Aktuálne trendy v americkom rýchlom stravovaní (je tam aj kopec inšpirácie pre naše koncepty), pod tým inšpiratívna diskusia pre hamburgerové reťazce a podniky. Čítajte diskusiu

Páči sa vám  seriál “Musíte vedieť”? Dajte nám o tom vedieť v komentároch

  • Nové články Reťazce.sk vo vašej e-mailovej schránke! Zadajte svoj e-mail do okienka vpravo hore
  • Najčerstvejšie novinky presne tak a v momente, kedy ich zachytíme, nájdete na Facebook.com/Retazce
  • Máte pre nás nejaké novinky? Píšte na retazce@gmail.com alebo na nástenke nášho Facebook.com/Retazce
About these ads

3 odpovedí k “Musíte vedieť: Kaviareň mesta Bratislavy je opäť hanba, čudná kampaň Asko nábytku a veľa ďalších noviniek”

  1. Anonym 26. Jún 2012 o 18:57 #

    k tomu asko..neviem ci vsade ale v TN ho zatvorili a rekonstruovali podla mna tym myslia nove asko ako novy nabytok atd….nove vystavne kusy, ale ci je to tak len v TN alebo vsade to neviem…

  2. Anonym 4. August 2012 o 19:17 #

    No neviem či Pán Augustín aj chodí von alebo len surfuje po internete a tvorí potom svoje články ale asi nepostrehol CELOPLOŠNÉ PRESTAVBY A ZMENU VZHĽADU siete Asko ako aj to že kampaň priamo tieto informácie obsahovala ( každá jedna predajňa mala plagáty, že majú veľký výpredaj lebo ZAČNÚ NANOVO ) . A k tým preklepom … Nech si všíma vlastné , tiež ich má v článkoch ako maku .

  3. Anonym 16. August 2012 o 19:49 #

    Verím, že s novou prestavbou ASKA si budú viac vážiť zákazníkov.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

Sleduj

Prijímaj upozornenia na nové články na tvoj email.

Join 121 other followers

%d bloggers like this: